Jedna promena obično automatski vodi ka nekoj drugoj. Tako je sa skoro svim obavezama i aktivnostima u životu. Čak i tehnološke promene koje ne biramo sami, jednostavno nameću neke izmene u našim svakodnevnim aktivnostima. Tako se i sama komunikacija sa prijateljima i poznanicima neverovatno izmenila u ovom 21-om veku. Jedna od najvećih promena u komunikaciji desila se zahvaljujući izumu telefona, pa se dalje menjala shodno njegovom razvoju u mobilni telefon, i sada je poprimila potpuno novi oblik zahvaljujući njegovom vrhuncu, odnosno verziji pametnog telefona. Ovi pametni uređaji danas su, praktično, verzija minijaturnih računara. Mobilni telefoni odavno više nisu cenjeni samo zbog osnovne funkcije koju je njihov najstariji predak (prvi telefon) imao – razgovora, već zbog hiljade drugih. Toliko o promeni na komunikacijskom nivou, ali šta je sa nekim drugim promenama koje nameću ovi pametni uređaji? Osim za razgovor većina ljudi koristi svoje mobilne telefone i da bi posetili internet. To je uslovilo adaptiranje sajtova kako bi oni bili jednako vidljivi i funkcionalni na ovim malim ekranima. Međutim, sa razvojem i drugih tehnologija, procesa u internet marketingu i sl, mnoge stvari su se isprelpletale, pa se ljudi s pravom pitaju:
- Utiče li verzija sajta za mobilne uređaje na pozicioniranje sajta u pretraživačima?
- Da li prilikom SEO optimizacije sajta treba raditi i na ovom prilagođavanju za pametne telefone?
S obzirom na to da se svakim danom sve više povećava broj ljudi koji internet pretražuje preko mobilnih uređaja jasno je ko dan da je za bolju pozicioniranost sajta neophodno prilagoditi ga ovim pametnim malim uređajima. Svak poseta se računa, i svako zadržavanje posetioca na Vašem sajtu. Ukoliko korisnik ne može na njemu da se snađe preko uređaja koji koristi, otići će na sajt Vaše konkurencije koja je o ovome povela računa. I tako će malo po malo, Vaša konkurencija imati veću posećenost, i samim tim bolju rangiranost.
Na koji način prilagoditi sajt mobilnim uređajima?
Postoje dva načina da ovo učinite – jedan je da napravite drugi URL sa dupliranim sadržajem sajta na koji ćete preusmeriti korisnika kada detektujete da sajt posećuje mobilnim telefonom, a drugi je da napravite responsive optimizovan sajt koji se automatski prilagođava veličini ekrana uređaja koji korisnik koristi. S obzirom na to da dupliranje sadržaja negativno utiče na SEO optimizaciju, većina ljudi se radije opredeljuje za sajt koji ima responsive dizajn, jer na taj način gradi jedino pozitivne karkateristike koje će njihov sajt dovesti do bolje pozicije u pretraživačima.