Ovo pitanje se često pojavljuje. Mnogi ljudi su se opekli SEO uslugama, ali neki su bili i nagrađeni SEO uslugama. Kao i u svakoj poslovnoj transakciji ili nabavci, treba da potrošite vaš novac samo onda kad vam to odgovara. Vaša zona sigurnosti treba da zavisi od različitih uslova, tipa koliko dobro poznajete ovaj posao, koliko dugo ste sarađivali sa ovom osobom ili entitetom, kakav je vaš prvi utisak, kako se lično osećate u vezi sposobnosti ove osobe ili entiteta da ostvari uslugu, i kako dobro ste uradili vaš domaći zadatak.
Istina o SEO uslugama je da obično to nije težak posao, ali to ne znači da je lak. Ipak se zahtevaju vreme, posvećenost, trud, strategija, tehnika, metoda, veština i iskustvo da bi se obavila uspešna SEO usluga. Svako može da koristi SEO uslugu jer vam je dostupna na dohvat ruke da je naučite, ali ne može svako da primeni smislenu strategiju da bi SEO bio uspešan. Zato su potrebni SEO stručnjaci da postignu ono što je gotovo nemoguće, ali pitanje je kako da znate da li pravite dobar izbor i ne plaćate previše za SEO usluge?
Iskreno mogu da kažem za veći deo provajdera SEO usluga da stalno napreduju i napreduju i samo žele da profesionalno posluju i obezbede kvalitetne SEO usluge. Možda nije moguće prepoznati svaku sumnjivu SEO uslugu, ali daćemo neke preporučene savete koji mogu svakome da pomognu da dobije fer i kvalitetnu cenu SEO usluga.
- Postavite sebi „realističan“ marketinški budžet i cilj
- Razgledajte okolo za kupovinu
- Ne kupujte dok vam to ne odgovara
- Zapamtite „jeftino ne znači uvek bolje“
- Pitajte za reference/ preporuke/ portfolio
- Proverite reference/ preporuke/ portfolio
- Pitajte za statistički rast i izveštaje o napretku
Postavite sebi „realističan“ marketinški budžet i cilj
Ovo jednostavno znači da se ne zavaravate i mislite da možete da platite 200 € i preko noći ćete da zaradite hiljade. Umesto toga, kreirajte budžet u zavisnosti od vaših marketinških potreba, kompetitivne industrije, planiranog ishoda, i dužine vremena. Ako tražite da se vaš veb sajt rangira u prvih 10 na stranici rezultata pretraživača za određenu ključnu reč ili ključne reči, onda očekujte da ćete platiti hiljade, često desetine hiljada, za kvalitetne, profesionalne i pouzdane SEO usluge, što gotovo uvek zavisi od kompetitivnosti ključne reči. Ako želite da se rangirate među prvih 10 za ključnu reč „Google“, ovo je u većini slučajeva nemoguće, ali sigurni smo da postoje SEO kompanije koje će da prihvate izazov, ali će da naplate hiljade ako ne i milione da pokušaju da ostvare ovaj bezumni marketinški cilj.
Raspitajte se na više mesta
Nađite najprivlačnije SEO usluge i uporedite ih sa drugim konkurentnim SEO uslugama. Nemojte da se odlučite za „jeftine“ ili „nisu skupe“, već se odlučite za „efektivne“ i „strategiju“. Svako može da se bavi SEO poslom, ali ne može svako da poboljša rezultate putem SEO usluga. Ovo je zato što se kod SEO-a radi o tehnici i strategiji. Ne radi se o tome da se jednostavno ubaci hiljade linkova širom mreže i da sedite i čekate eksploziju. U stvari, mnogo je složenije, potrebno je imati strategiju, tehniku i mogućnost da se prestigne konkurencija. Morate da pronađete SEO usluge koje žive po ovom principu i mogu da vam ponude stratešku mapu puteva koja vam je potrebna za uspeh.
Ne angažujte dok ne bude sigurni da vam sve odgovara
Uvek treba da ste sigurni kada poveravate svoj novac u ruke provajdera SEO usluga. Ako imate posebne potrebe tipa da želite da potpišete ugovor, želite poseban raspored plaćanja ili imate bilo kakva pitanja, osigurajte da dobijete odgovore i da vam odgovara planirani ishod, zatim krenite napred. Mi lično predlažem da napravite ugovor koji podvlači planirani ishod i sve ostale stavke, zatim istražuje posledice ili opcije ako ne dođe do ostvarenja cilja.
Zapamtite „Jeftino ne znači uvek i bolje“
Ovo je znak upozorenja za kupce. Kada neko ponudi SEO usluge za 20 € ili za 100 €, mi bih rekao „upozorenje za kupce“. Možda postoji šačica jako veštih SEO provajdera koji vam mogu ponuditi SEO usluge sa popustom ili za ekstremno niske cene, ali u većini slučajeva ovi provajderi ili ne poznaju vrednost svojih usluga ili ne znaju šta tačno rade ali su možda imali sreće. Moraćete da platite koji evro više makar agresivno, ali ipak dosta povoljnu cenu za kvalitetne, strateške i iskusne SEO usluge. Volimo da kažemo SEO eksperti. Ovo su pružaoci SEO usluga koji razumeju SEO koncept, koji stvaraju nove SEO metode i koji ne slede uvek trend, ali poznaju trendove.
Većina SEO stručnjaka neće biti jeftina, ali će da vrede svakog potrošenog evra. Ako uzmete u obzir druge marketinške i oglašavačke platforme, kao što su emitovanje na televiziji, oglašavanje putem štampe, oglašavanje na trgovinskim prezentacijama/sajamskim tezgama, itd. internet marketing i optimizacija sajta za pretraživače koštaju sitnicu u poređenju sa ovim drugim metodama reklamiranja a imaju dometa za više publike. SEO usluge lako mogu da koštaju između 1000 € i 5.000 €, može da čak bude i mnogo više od ovoga u zavisnosti od vaših potreba, ali ovo je daleko manje skupo i jeftinije od drugih reklamnih platformi. Stoga, sledeći put kada pomislite da je SEO usluga previše skupa, pomislite na druge metode oglašavanja i o njihovim cenama, kao i na povrat za uloženu investiciju. SEO usluge su uvek na vrhu kada se uporede sa ovim ostalima platformama oglašavanja.
Pitajte za reference/preporuke/portfolio
Svaki SEO provajder treba da bude u mogućnosti da vam pokaže rad koji ih kvalifikuje. I treba da bude u mogućnosti da vam prezentuje cenjene veb sajtove na kojima je radio SEO. Ovo može čak da bude i lični sajt provajdera SEO usluge, treba da bude u mogućnosti da vam pokaže njihovo rangiranje na pretraživačima kao i neke rezultate do kojih je doveo SEO rad na sajtu ili na mreži.
Proverite reference/preporuke/portfolio
Proveriti informacije nije uvek lako ili izvodljivo. Treba da pokušate da dosegnete dalje i proverite ono što možete. Predlažem da proverite ono što možete, ali nemojte da vas zanesu preporuke jer to može da bude samohvala sumnjive SEO firme. Imamo u stvari nekoliko dobrih saveta za proveru, ali to je već članak sam za sebe.
Pitajte za statistički rast i izveštaje o napredovanju
Kompanija za SEO uslugu treba da uvede periodične izveštaje napretka/izvedbe tako da možete da pratite progres vašeg veb sajta. Praćenje progresa vašeg veb sajta je važno na brojne načine. Prvo, govori da li SEO stručnjak radi svoj posao. Drugo, govori vam da li SEO metode, strategija ili tehnika valjaju ili ne. Treće, govori vam koliko dobro pretraživači uzvraćaju vašim SEO naporima. I na kraju, govori vam koliko je proces napredovao i po kojoj ceni. Sve ove informacije naprednog izveštavanja i praćenja trenda mogu da vam pruže pregled potencijala vašeg sajta i u isto vreme vam daju priliku da dizajnirate ili redizajnirate vaše odredišne stranice da bi povećali povrat za uloženu investiciju.
I za kraj, upamtite „jeftino nije isto što i bolje“. Razmislite, da li biste radije platili hiljade jednoj SEO kompaniji za kvalitetan SEO posao koji će da proizvede rezultate i poboljša ukupne performanse vašeg veb sajta ili biste radije platili 100 € brojnim različitim SEO provajderima koji vam nikada zaista ne pruže rezultate koje zaslužujete. Ako jedan SEO stručnjak može da poveća prodaje vašeg veb sajta i poznatost za 80% a da vaš sajt nikada ne stigne u prvih 10 rezultata pretrage onda ste ipak sklopili dobar posao. Ovo je efekat vešte i iskusne SEO usluge. Jedina razlika između vašeg veb sajta i prvih 10 je što za te veb sajtove rade SEO stručnjaci koji razumeju SEO.