Da bi izvršili optimizaciju vašeg WordPress bloga, jednostavno sledite naredna uputstva:
Podesite permalink strukturu
Prvo što treba da uradite pre kreiranja bilo kojeg posta je da promenite permalink. Uvek ovo uradite pre postavljanja posta. Najpodesnija permalink struktura treba da bude ono što taj sajt poseduje, sa strukturom „domain.com/post-name“. Primetili smo da mnogo ljudi često koristi datum i mesec u sredini URL-a, što nije dobro, jer što dublje stavite post teže ga je pronaći, osim ako stvarno nemate dobar sadržaj.
Ako ste već koristili ove formate a želite da ih promenite u onaj koji sam vam predložio, onda jedino što možete da učinite je da kreirate ručno preusmeravanje za svaku stranicu. Ne pokušavajte da editujete htacces jer to neće uspeti. Ako se odlučite da menjate .htaccess, kada se probudite narednog dana, videćete da je htacces ponovo vraćen na podrazumevano. Izgleda da će WordPress automatski ponovo da ispiše htaccess fajl. Jedini način na koji ovo možete da uradite je da napravite „trajna preusmerenja“ za svaku stranicu. Važno je da izaberete trajno preusmerenje umesto privremenog jer je najpodesnije za SEO. Iz našeg iskustva, korišćenje ovog metoda može uspešno da promeni visoko rangirane stranice da ukazuju na novi URL a da se rang mesto ne izgubi. Ako već koristite podrazumevanu strukturu, koja glasi domain.com/?p=5, prosto nemojte da brinete. Samo promenite strukturu i ona će da održava stare stranice aktivnim umesto error stranice. Uskoro, pauci će da ažuriraju vaše rangirane stranice sa novim URL-om.
Koristite odgovarajuće tagove i strukturu
Obezbedite da kod svakog posta koji napravite, title ima h2 tag, a ne neko drugo ime kreirano u css-u. Ako ima nešto kao „post-title“, promenite ga u „h2“ u datoteci sa stilovima. Važno je da imate titlove sa h2 tagovima na svakom postu koji napravite. Uvek odaberite dobar title za vaš post. Pokušajte da ne koristite novinski stil za naslove. Ako pišete o prednostima igranja tenisa, jednostavno ga nazovite „Prednosti igranja tenisa“, to je samo po sebi dovoljno jako. Uvek podebljajte odgovarajuće izraze ili rečenice. Dodavanje taga „li“ može da bude moćan način da vaši postovi izgledaju organizovanije. Neke teme WordPressa imaju h2 tagove za izraze koji to ne zaslužuju, kao npr. „Ostavi komentar“ ili „Kategorija“. Uvek ih promenite u manje jer vam uopšte neće koristiti. Uvek postavljajte ispravne linkove na vaš blog tako da pauci mogu da ih prate. Nikada ne sakrivajte vaše arhive i linkove kategorija. Postavite ih na bočnu traku. Važno je da shvatite da ako nema linka koji vodi na određeno mesto, pauci pretraživača *nikad* neće saznati da ono postoji.
Koristite optimizovani titl
Podrazumevani titl koji WordPress koristi je manje podesan za korišćenje jer stavlja titl posta na kraj. Bolje je da se titl pomeri napred. Možete da preuzmete dodatni program po imenu optimal title (optimalni titl), koji vam omogućava da stavite na titl, što može da pokaže title gde god vi to želite. Možete da koristite format „Post Name“ – „Site Name“, što je najefektivniji način. Ali upamtite pri tom, nemojte da stalno menjate mišljenje nakon pravljenja modifikacije. Ako promenite format 5 puta u mesec dana, malo je verovatno da će vaši postovi da budu visoko indeksirani i protraćićete vreme.
Instalirajte plugin za prikaz sličnih postova
Ovo može da bude najmoćnija stvar koju ćete uraditi. Uvek instalirajte ovaj plugin, to je efektivan način ne samo da vaš veb sajt izgleda vrednije, već je takođe sjajan način da poboljšate broj pregleda stranice. Ljudi koji čitaju vaš članak će uvek želeti da pročitaju više, i najmanje 5 linkova vezanih za članak sa strane ili ispod članka treba da ih privuče da krenu da pročitaju još više. Pokušajte da preuzmete povezani plugin [http://www.w-a-s-a-b-i.com/archives/2004/05/26/WordPress-related-entries-plugin/] i promenite ga da prikazuje 10 povezanih članaka umesto 5, ako je moguće. Ovaj plugin takođe može da doprinese da vaši postovi izgledaju vrednijim za pauke i da drugi povezani postovi takođe budu indeksirani.
Razmena linkova sa kvalitetnim blogom
Nikada nemojte zanemariti važnost izlaznih linkova na vašem blogu. Ako je vaš blog već imao neko rangiranje stranica, verovatno ćete lako da pronađete link partnere na forumima i blogovima. Uvek izaberite za partnere one koji imaju sličan sadržaj. Tako će vaš sajt da se paucima čini kvalitetnijim. Ako tek počinjete i uopšte nemate partnera, može da prođe dosta vremena dok na pronađete prave partnere. Uvek se sprijateljujte na forumima, i budite aktivni tamo. Ostavljanje URL-a vašeg bloga u potpisu svakog posta na brojnim velikim forumima može da bude moćan i efektivan način da promovišete vaš blog. Neki forumi su dovoljno popularni da bi imali visoko rangiranje stranice na showthread.php fajlu ili drugima, to je dobar način i da povećate vaš PR!
Otarasite se spamerskih komentara i linkova
Svi znamo da ljudi mogu da ostave komentar na svakom postu, ali koliko vrede ti komentari? Moram da priznam, komentari su izuzetno vredni. Oni mogu da učine da vaši postovi skoče jako visoko u rangu za kompetitivne ključne reči, ali samo ako je sadržaj dovoljno dobar. Tematski komentari mogu da dodaju više konteksta vašim postovima, u smislu vidljivosti za pauke. Prilika da pozitivno nastrojeni ljudi ostavljaju tematske reči je odličan način da povećate vrednost vašeg članka. Ipak, u svetu blogovanja postoje i spameri. Često ćete primetiti da ljudi ostavljaju stvari tipa „kupite vijagru, cigarete, itd.“ u komentare i postavljaju celu gomilu linkova ka nevezanom sadržaju. Ovo uvek treba da se smatra ozbiljnim problemom jer oni ubijaju vaš post! Uvek dobro filtrirajte nove komentare pre nego što ih odobrite. Postoji zgodna funkcija u WordPress-u koju možete da upotrebite da zadrži post ako u njemu ima određenih reči, ili ako ima x broj linkova. Jednostavno idite na Opcije -> Diskusije (Options -> Discussion), na delu gde piše „Zadrži komentar u redu čekanja ako sadrži više od…“, unesite broj tipa 1. Sada, ako iko postavi jedan ili više linkova u komentar, komentar će automatski da bude zadržan. Ispod se nalazi opcija Komentarska Crna lista (Comment Black list), upišite reči koje želite da blokirate da bi sprečili da se nepoželjni izrazi pojavljuju na vašem blogu.
Dodaci za prikaz najgledanijih postova
Drugi moćan metod koji možete da upotrebite je da instalirate top views plugin (najgledanijeg). Ovaj dodatni program može da prikaže najpopularnije postove na vašem blogu, i na taj način privuče još čitalaca i poboljša broj poseta vaše strane. Broj prikazanih postopvamo možete da piodesite prema sopstvenoj želji, mi obično prikazujemo 15 najgledanijih postova.
Podesite vašu 404 stranicu
Uvek upamtite da podesite stranicu greške. Često, kada se obriše post a pojavi se novi posetilac, WordPress će posetioca da odvede na 404 stranicu. Pa sad, ne želite da ijedan novi posetilac propusti da sazna više o vašem sajtu. Jedna stvar koju možete da uradite je da kopirate kodiranje index.php i da ga nalepite na stranicu greška. Ovo može da omogući posetiocima da vide vašu početnu stranicu umesto prazne stranice sa porukom da strana nije nađena. Kao alternativan metod, možete da postavite ispravan link na error stranicu, tražeći od posetioca da klikne na link da bi stigao na ispravnu stranicu.
Održavajte brzo učitavanje bloga
Često se može videti kako mnogi blogeri postavljaju svakakve vrste čudnih kodova i frejmova unutar bloga. Nikada nemojte to da radite, jer to usporava učitavanje stranice i udaljava posetioce. Korisnici interneta su većinom lenji ljudi, rekao bih, oni će radije zatvoriti prozor i ići prečicom, nego što će da čekaju na nešto što treba da se pojavi za 2 minuta. Uvek treba da obezbedite da vaš blog ima laku navigaciju da bi ljudi mogli da pretražuju celi sajt. Podrazumevani linkovi „Sledeća strana“ i „Prethodna strana“ su dovoljno dobri, ali možete da pokušate da promenite link tekst u nešto kao „Pročitajte više o %sitename%“ i „Pročitajte starije teme na %sitename%“.
Google sitemap za WordPress
Bilo je mnogo rasprave o tome prošle godine kada je Google objavio da veb masteri mogu da koriste mape sajta kao način komuniciranja sa paucima da bi omogućili da im se stranice indeksiraju. Prema Google-ovom veb sajtu, oni tvrde „Protokol Sitemap vam omogućava da obavestite pauke pretraživača o URL-ovima na vašem veb sajtu koje pauci mogu da prate. Mapa sajta se sastoji od liste URL-ova i takođe može da sadrži i dodatne informacije o tim URL-ovima, tipa kada su poslednji put promenjeni, koliko često se menjaju, itd.“. Sasvim je fer da mapa sajta može de bude od neke koristi za vaš blog. Naučite kako da pravite Google sitemaps i prijavite ih na Google da bi doprineli poboljšanju vašeg indeksiranja