Iako je kampanja SEO optimizacije za pretraživače dokazano visoko efektivna i u isto vreme vas pošteđuje finansijskog opterećenja plaćenog oglašavanja, ova kampanja isto tako može da vam oduzme mnogo vremena i truda, naročito ako se ne izvede pravilno. Zaista, SEO optimizacija može da uzme mnogo vremena i zahteva dosta rada, ali ipak možete da ubrzate vašu kampanju a da ne ugrozite kvalitet vašeg sadržaja.
Nemojte više da se plašite jer možete da vodite vašu SEO kampanju za kratko vreme. Sve što treba da znate su neophodni koraci koje treba da preduzmete i tada ubrzavate vaš put ka uspehu.
Imajte strateški plan – Sa ovim ćete da imate navođenje za vašu kampanju i ako se slučajno usput izgubite, ponovno pregledanje vašeg plana će da vam pomogne da se vratite na pravi put. Ovde morate da sastavite listu vaših marketinških zadataka i ciljeva, kao i metoda primene vašeg plana.
Odredite vašu tržišnu nišu – Identifikacija vašeg tržišta unapred vam omogućava da se fokusirate na demografsku strukturu i pozadinu vašeg tržišta. Ovaj savet je jako koristan za marketare koji su prihvatili izazov logistike a imaju ograničene resurse.
Na primer, ako vaše poslovanje uključuje prodavanje elektronskih knjiga za samopomoć ljudima orijentisanim na karijeru, možete da izaberete da suzite vaše ciljno tržište na osnovu njihove lokacije, raspona starosti i ako je moguće, nivoa profesionalnosti. U skladu sa pomenutim faktorima, možete da identifikujete vaše tržište da bude sastavljeno od ljudi u rasponu starosti od 25-35; usmerenih ka cilju; i koji generalno žive u gradu orijentisanom na biznis.
Izmenite naslov i vodeći pasus – Ovo dvoje je ono što će ljudi odmah da vide kada pretražuju jer se oni pokazuju na rezultatima stranice pretraživača. Zato morate da obezbedite da naslov i uvodni pasus budu privlačni kako bi odmah upecali vašeg čitaoca.
Uključite ključne reči – Ne zaboravite da uključite ključne reči u naslov, uvodni pasus i u sadržaj vašeg materijala jer će njih da indeksiraju pretraživači da bi odredili prirodu vaše teme. Održavajte idealnu gustinu ključnih reči od 2-5% kako bi izbegli „pretrpavanje ključnih reči“ i time smanjili kvalitet vašeg sadržaja.
Budite informativni i relevantni – Generalno, ljudi koriste internet za prikupljanje informacija, pa će osmišljavanje korisnih sadržaja da bude veliki pogodak poznat među onlajn korisnicima. Pored informativnosti, obezbedite da je sadržaj relevantan tako da možete da pogodite vaše ciljano tržište.
Izgradite ulazne linkove – Izgradnja linkova ima dvostruki značaj. Prvi je dobijanje prometa sa sajtova na kojima smo ostavili link, a drugi je SEO efekat. Izradnja kvalitetnih linkova dosta će uticati na razvoj našeg sajta.
Koraci koje treba preduzeti
Korak 1: Proverite Analytics da pronađete koje reči vam šalju promet.
Na Google Analytics-u, idite naTraffic Sources (Izvori Prometa), a zatim na Keywords (Ključne reči).
Pazite da kliknete na neplaćeno, tako da vidite samo organski promet.
Trebalo bi da izvučete informacije od poslednjih 12 meseci da bi dobili što je moguće više podataka. Pokazaćemo vam primer ključnih reči koje smo dobili za jedan od veb sajtova koje uređujemo (ključne reči koje su specifične za brend su zacrnjene iz razloga privatnosti).
Izvukli smo prvih 20 rezultata, ali vi treba da uradite ovu analizu sa možda 100-250 ključnih reči.
Sledeće što treba da uradite je da izvezete ovaj izveštaj u Excel.
Korak 2: Pronađite Search Volume (obim pretrage) za ključne reči na listi
Koristite Google Keyword Tool (Google alatka za ključne reči) sa sledećim podešenjima:
Pazite da koristitie poklapanje fraza umesto približnog poklapanja da bi dobili tačniji obim pretrage za vaše ključne reči.
Izvezite rezultate u Excel. Želećete da zadržite samo kolone „Ključne reči“ i „Globalni mesečni obim pretrage“.
Korak 3: Pogledajte kakvo je vaše trenutno rangiranje za ove ključne reči.
Za ovo možete da koristite alatku SEOBook RankChecker Tool. Cilj je da pronađete ključne reči sa potencijalom da donesu mnogo prometa i za koje se rangiramo na drugoj stranici Google-a. Razmislite o tome: ako vam ove ključne reči donose promet na drugoj stranici, zamislite samo koliko više prometa bi vam donosile kad biste se rangirali na prvu stranicu za njih. A, ako ste već na prvoj stranici ali ne na vrhu, koristiće vam da se rangirate više za te ključne reči.
Na kraju procesa prikupljanja podataka, imaćete tabelu koja će da izgleda otprilike ovako:
Ključne reči u ljubičastoj boji su na prvoj strani ali na samom dnu (pozicije 6-10). Uz malo SEO-a, trebalo bi da ih rangiramo u 3 prva rezultata i dobijemo više prometa.
Ključne reči u roze boji su na drugoj strani (pozicije 11-20). Malo optimizacije bi trebalo da ih postavi na prvu stranu.
Ponovo, cilj je da se pronađu ključne reči za koje se već dobro rangiramo, pazite da one imaju dobar obim pretrage i uradite SEO za njih da dobijete od njih još više prometa.