Možda se neko od Vas sada zapitao – „Ali kakve veze ima ovaj sajt sa onim što sam kucao u Google?“ Reći ćemo Vam samo jedno – Google ne greši. Ukoliko je Vaša pretraga zahtevala da pronađe adekvatan sajt koji će Vam dati neke odgovore vezane za samu izradu sajta, dizajn, internet marketing, kompjuterske tehnologije, a pre svega odgovore u vezi pozicije Vašeg web sajta na Google pretragama, onda ste na pravom mestu. Dakle, s obzirom na to da ste već dospeli na našu web stranicu, mora da ste u pretraživaču kucali neke od ključnih reči vezanih upravo za SEO optimizaciju ili za neku od ostalih komponenti koje se tiču web sajtova. Bilo da ste to uradili zbog potrebe da končano saznate šta označava taj, danas, tako često korišćeni termin, bilo da Vam je ipak neko preporučio naš sajt, bilo da već znate i šta je SEO optimizacija, kao i to da Vam je ona potrebna, mi smo tu da Vas uvedemo u ovu u priču malo bliže. Dobrodošli!
Šta je u stvari SEO optimizacija?
SEO optimizacija je nedovojivi deo marketinga današnjice, internet marketinga. Kao što je nekada bilo neophodno svoju reklamu pustiti na što popularniju televiziju ili radio stanicu, tako je danas neophodno imati kvalitetnu SEO optimizaciju. Ali, ona nije kanal, ona nije mesto za reklamiranje, ona je jedan dugotrajan proces koji čini da se Vaša web prezentacija nađe lako dostupna svima onima kojima je potrebna. Ona je srž kvalitetnog internet marketinga u 21.-om veku. Ukoliko već posedujete svoj sajt, onda ste vrlo verovatno imali prilike da se susretnete sa ovom pričom, ovim problemima i odgovorima na iste; ukoliko je za Vaš posao, Vašu oblast delanja veoma važna dobra reklama onda Vi verovatno i znate šta je ta „famozna“ SEO optimizacija o kojoj se toliko govori u svetu interneta danas. Vama ovaj tekst nije ni potreban, možete samo potražiti naše usluge vezane za nju i pronaći sebi odgovarajuće. Ili, možda čujete još koju novu informaciju koju niste čuli pre – ako ste po prirodi znatiželjni ispratite ovaj članak do kraja.
Čak i oni potpuno neupućeni, do sada su verovatno povezali da SEO otpimizacija ima nekakve veze sa time kako se neki sajt pozicionira na listama pretrage najkorišćenijih vodećih pretraživača. Upravo to je suština koja se krije i u samom njenom imenu koje je „preuzeto“ od enegleske skaćenice SEO za Search Engine Optimisation. Kako ovo prevesti? Možda bi najadekvatniji prevod bio: Prilagođavanje sajta pretraživačima. Da, to je prava reč koja u potpunosti opisuje ceo proces SEO optimizacije – prilagođavanje. Ono što mi, i ostali programeri koji se bave ovim poslom, zapravo radimo jeste da prilagođavamo Vaš sajt (dizajn, tesktualni i vizuelni sadržaj…) prema načinu funkiconisanja vodećih svetskih pretraživača. Do ovog pojma i cele ove priče moglo Vas je lako dovesti jedno tako prosto prirodno pitanje: Na osnovu čega Google, Yahoo i ostali vodeći pretraživači kreiraju redosled sajtova koji će izbaciti na zadate reči koje ste upisali u pretrazi? Ukoliko ste mislili da je posećenost nekog sajta diktira i rangiranje na listi, prevarili ste; priča je daleko složenija.
Suština SEO optimizacije
Naime, bilo bi isuviše jednostavno i isuviše ne kvalitetno kada bi se sajtovi rangirali samo na osnovu posećenosti, jer bi sajt koji je prvi postavljen uvek bio u prednosti i nijedan drugi ne bi mogao da ga prestigne. A, kao što kažu – biti prvi ne znači i biti najbolji. J Zaista, razvoj interneta unapredio je mnogo toga u našim životima i u našim poslovanjima, ali omogućio je i potpuno novi način reklamiranja u kojem potencijalna mušterija/klijent traži sama upravo ono što mu je potrebno. Takođe, ovaj vid reklamiranja nije mnogo skup, barem kada je reč o samoj postavci sajta, te je konkurencija u samom marketingu daleko veća. Ne postoji ni jedna ozbiljna firma, organizacija, udruženje, kompanija, agencija koja danas nema neku vrstu svoje prezentacije na internetu. Zbog svega ovoga bilo je neophodno uraditi detaljnu analizu i na osnovu toga osmisliti način, princip po kojem bi pretraživači funkcionisali.
Već možete naslutit da kada je reč o SEO optimizaciji sajta da je jedan od najvažnijih parametara odabir tzv.ključnih reči. Šta su ključne reči? To su suštinske reči vezane za oblast naše potražnje koje mi kucamo u web pretraživače. One, naravno uvek zavise od cilja naše pretrage. Dakle, ukoliko npr. želimo da pronađemo neki sajt o Vrnjačkoj Banji koji nudi povoljan smeštaj, vrlo je verovatno da ćemo u web pretraživač ukucati sledeće reči: „povoljan smeštaj Vrnjačka Banja“. Da, toliko je prosto, to je ono što svi svakodnevno koristimo kada obavljamo željene pretrage. I svi smo upoznati sa time da rezulatati pretrage uvek daju mnoštvo srodnih sajtova. Prvi sajt koji iskoči na osnovu ključnih reči je web sajt koji ima najbolju SEO optimizaciju. Dakle, ove toliko spominjane ključne reči moraju se nalaziti kao fraze, veoma često u tekstulanom sadržaju Vašeg sajta. Ako ste sada pomislili, kako je sve jednostavno i kako do mile volje možete u svojim tekstovima gomilati ključne fraze, izraze i reči, prevarili ste se. Vodeći pretraživači ne prave redosled samo na osnovu toga, postoji dugačak niz parametara koji određuje kvalitet Vašeg sajta, a besmisleni tekstualni sadržaj (nagomilane ključne reči) ne idu Vam u prilog. Verovatno Vam je sada postalo jasnije zašto smo napisali da su stvari kod SEO optmizacije veoma složene i zahtevaju mnogo posla. Ni profesionalni tekstopisci za sajtove o kojim se sve više govori nisu za zanemarivanje – oni će odraditi skoro polovinu posla. Dakle, i nove generacije i nove tehnologije potvrđuju da je dobra priča uvek glavna.
Mnogo je još faktora „u igri“ kada je reč o poslovima SEO optimizacije, tu je adaptacija samog sajta, njegov dizajn, fotografije i njihova SEO optimizacija, laka preglednost, sâmo ime sajta i njegov domen, dovoljan broj kvalitetnih informacija, dodatne reklame na najpolpularnijim društvenim mrežama, brzina učitavanja web sajta i sl. Programeri su otišli toliko daleko da se danas analizira i vreme ostajanja potencijalnog klijenta na Vašem sajtu; dakle, ukoliko se posetilac zadrži na Vašem sajtu otvarajući još teksotva i pregledajući temeljno njegov sadržaj, to je još jedan značajan pokazatelj da je Vaš sajt kvalitetan; a kvalitetan sajt je prvi u nizu koraka pomoću kojih se Vaš sajt prilagođava vodećim pretraživačima i koji će učiniti da se nađe u samom vrhu liste. Kao što i u životu često biva, ovaj prvi korak, jedan je od najvažnijih.
Dugotrajan kompleksan proces
Verovatno Vam je nakon ovog malog uvoda u priču o SEO optimizaciji sada mnogo jasnije zašto je to toliko kompeksan posao, i zbog čega je sve više i više programera koji nude ovu vrstu usluge. To nije čak ni usluga koja se uzima samo jednom, ne, SEO optimizacija je proces koji nikada ne prestaje, jer se u ovom ludom vremenu sve drastično brzo menja, pa tako i sâmi principi pretrage, a i konkuretnih sajtova koji se bave istim poslom kao i Vi svaki dan je sve više. Potrebe se menjaju iz dana u dan, „pravila prijatnog i dopadljivog web dizajna takođe“, a da ne govorimo o oglasima koji sve više uzimaju maha na popularnim društvenim mrežama, a koji takođe utiču na posećenost i prepoznatljivost Vaše web prezentacije… ukoliko Vas je zabolela glava od ovoliko informacija, koje su i dalje samo delić cele slagalice, i ne želite da se upuštate u celu tematiku u toj meri, a potrebno Vam je prilagođavanje Vašeg sajta, prepustite te slatke muke nama. Naši programeri uživaju u svom poslu, u pitanju je generacija koja odrasla na kompjuterima i koju svaka nova promena na ovom polju oduševljava i predstavlja izazov; u marketingu su oduvek pronalazili mesto oni ljudi željni izazova, koji vole da pokažu svoje veštine i svoju kreativnost; danas,u eri internet marketinga pored svega toga neophodno je i poznavanje kompjuterskih tehnologija i osnova programiranja – priča se, dakle, znatno proširila. Mi smo sa velikim zadovoljstovom već dugo u toj priči i sa radošću pristupamo svakom novom poslu, stoga ćemo veoma temeljno Vaš sajt prilagoditi zahtevima vodećih svetskih pretraživača i postaviti ga na prvo mesto!
Cena seo usluge: od 20 do 500 eura / mesečno
Optimizacija sajta za pretraživača ili SEO je proces prilagođavanja web sajta algoritmu pretraživač kako bi postigao što bolji rang u rezultatima pretrage za bitne fraze ili ključne reči. Prema svim relevatnim istraživanjima u Srbiji trenutno 90% korisnika koristi Google kako bi pronašli informaciju koju žele. Sajtovi koje se na Googlu za bitne ključne reči pronađu u prvih 10 rezultata pretrage ili na prvoj stranici u najvećoj meri će privući pažnju internet korisnika koji će ih posetiti. Bolje pozicije u rezultatima pretrage će povećati prodaju usluga i proizvoda.