U SEO-u van stranice, blog komentarisanje se smatra jednom od najpopularnijih tehnika koje koriste brojni specijalisti. Prema brojnim SEO ekspertima, zbog kvaliteta jednosmernih linkova koje ova tehnika proizvodi, kao i zbog lakoće dobijanja linkova sa drugih veb sajtova, naročito u blogovima, mnogi veb masteri su mnogo koristili ovaj tip SEO tehnike van stranice, i to u tolikim razmerama da su je neki i zloupotrebljavali.
Ipak, je li vam se ikad učinilo da je ova tehnika postala sve komplikovanija i komplikovanija? Da li vam se ikada desilo da posetite mnogo „nofollow“ (opcija koja sprečava pretraživače da prate bilo koji link na stranici) blogova? I da li ste ikad primetili da ova tehnika gubi efektivnost?
Zašto komentarisanje blogova gubi svoju efektivnost?
Iako nije u potpunosti izgubilo efektivnost u SEO-u van stranice, naročito iz razloga što brojni stručnjaci još koriste ovu tehniku, pojavio se veliki broj faktora koju su doveli do smanjenja efektivnosti u gradnji linkova. Ovi faktori uključuju „nofollow“ tag, iskusnije blogere, pametnije pretraživače, kao i preusmerenja.
Razlog 1: „nofollow“ tag
Tag „nofollow“ je velika smetnja mnogim SEO specijalistima od kako se pojavio na tržištu. Pokrenut od strane Google-a, „nofollow“ tag je razvijen da bi smanjio efektivnost izvesnog tipa spama kod pretraživača, kao što su komentarski spamovi, i tako je omogućio pretraživačima da poboljšaju rezultate, kao i da izbegnu da se ikada desi ijedno spamovanje.
Iz razloga što su mnogi blogeri iskusili neprestane spam komentare na svojim blogovima, mnogi od njih su odlučili da dodaju „nofollow“ tag na sve linkove na svom blogu. Rezultat je znatno smanjenje broja spam komentara na njihovim blogovima, od kojih je većina onih koji ručno pišu komentare na blogovima i drugim sajtovima za diskusiju.
Ipak, sama upotreba „nofollow“ taga, nije unapredila blokiranje automatskih spamerskih softvera. Korišćenje šifri koje treba ručno da se ukucaju „CAPTCHA“, je sa druge strane mnogo promenilo po ovom pitanju.
Razlog 2: Iskusniji blogeri
Pored korišćenja „nofollow“ taga, mnogi blogeri su takođe proširili znanje o sprečavanju spamera i graditelja linkova koji postavljaju linkove na njihove veb sajtove. Jedan način je da se spreči mehanizam automatske potvrde koji odobrava svaki komentar a da ne konsultuje blogera, dok drugi blogeri uklanjaju komentare za koje sumnjaju da im je svrha spamovanje ili gradnja linkova.
Razlog 3: Pametniji pretraživači
Još jedan razlog zašto je komentarisanje blogova izgubilo efektivnost je zato što su pretraživači, naročito Google, veruje se, umanjili značaj linkova koji dolaze iz blog komentara. Iako još nema dokaza za ovo, mnogi veruju da je svaki oblik blog komentara, bilo za Black Hat ili White Hat SEO, označen kao spam kod mnogih pretraživača.
Razlog 4: Preusmerenje
Iako ima blogova koji ne koriste „nofollow“ tag, otkriveno je da neki koriste preusmerenje, što isto tako svodi njihove linkove ni na šta u očima pretraživača.
Zašto i dalje koristiti blog komentarisanje?
Prema brojnim SEO ekspertima, razlog iz kog je komentarisanje blogova znatno izgubilo efektivnost je što su ga ljudi, naročito mnogi veb masteri, koristili kao način dobijanja velikog broja linkova, za spamovanje ili za svrhe gradnje linkova.
Ipak, mnogi SEO specijalisti još uvek koriste ovu tehniku da bi se susreli i podelili svoje znanje sa drugim blogerima ili čitaocima. Takođe, oni ga koriste kao način da izgrade svoj autoritet i popularnost na mreži, kako je blog komentarisanje prvenstveno i trebalo da se koristi.