Iako je ova fraza – „internet marketing“ tvorevina ovog novog 21-og veka, sâm martketing postoji još od davnina. Od kada je sveta i veka, i raznih zanimanja. Kako to? Većini nas kada se spomene marketing ima asocijaciju da je to deo jedne moderne kulture, nešto čega nije bilo u starim vremenima, ali to zapravo nije istina. Svakako, reklama i sam marketing u ovom obliku u kojem je sada nije postojao, ali ideja reklame u njenoj suštini jeste. Reklama je nekada bila po principu – prenošenja iskustva i priče. Dobri stari zanati i zanatske radnje su se reklamirale iskustvom samih mušterija, na taj način priča je išla dalje. Dakle, kvalitet je bio presudan. Danas, samo to reklamiranje se razvilo, postavši zasebna dispiclina, postavši na neki način zanat današnjice. Mnogi ljudi i danas ne veruju da je to pravi posao, kažu da je sve u oblasti marketinga, a pogotovu internet marketinga „pusto prodavanja magle“; to su ljudi koji stoje sa dve noge čvrsto na zemlji, čak i previše, na neki način „ukopano“, oni koji dokle god ne vide neki fizički opipljiv posao ne priznaju ničiji trud. Međutim, ako uzmemo u obzir činjenicu koliko ljudi se zapravo bavi ovim poslom, koliko njih prehranjuje svoje porodice od ovog posla i živi sasvim solidno, razvijajući svoju kreativnost sa svakim novim zadatkom – možemo li i dalje reći kako ovo nije „realan“ posao? Teško da možemo, ali opet svi smo ljudi drugačijeg karaktera i ne možemo se svi baviti istim zanatima, i hvala Bogu da je tako. Međutim, da je marketnig već dugo godina jedan kompleksan posao i jedna ozbiljna priča, teško da bilo ko može zaista da ospori.
Statističari su najbolje upoznati sa time šta znači jedna dobra reklama za određeni proizvod i u kom procentu se njegova prodaja pospešuje, a psiholozi verovatno najpreciznije znaju da objasne zbog čega, veoma često, lepo pakovanje prodaje sam prozivod. Da, sve su ovo podaci i stvari koje ne čujemo prvi put, reklame su svuda oko nas, od naših malih nogu. Generacije i generacije su odrasle gledajući u velike bilborde i plakate na ulicima, menjajući kanale na televizoru kako bi izbegli reklame i pronašli nešto zanimljivo da gledaju. Svet reklama, večita borba za prevlast određene kompanije na određenom tržištu odavno je svuda oko nas; odavno je deo nas. U čemu je razlika sa internet marketingom? Koju je promenuo on doneo, te se još više sumnja u to da je reč o „ozbiljnom poslu“? Samu promenu u marketnigu i kreiranje novog načina reklamiranja donele su zapravo nove tehnologije. A glavna promena koja se desila može se videti i iz sledeće klasifikacije koju je načinio najpopularniji marketinški analitičar današnjice, Set Godin ( Seth Godin):
„Ometajući“ i „saglasni“ marktenig.
Pre svega, valja napomenuti da je Set Godin napisao preko četrnaest knjiga koje su prevedene na preko 30 različitih jezika. U svojim knjigama on nam govori i analizira post-industrijsku revoluciju, način na koji se ideje šire, odnosno sam marketing 21-og veka. Njegov blog smatra se jednim od najčitanijih i najpopluarnijih individualnih blogova današnjice! Šta je Set hteo da nam kaže sa ovom podelom koju smo mi tako slobdno preveli sa engleskog jezika (interruption i permission)? Ništa specijalno više što ne bi bilo i nama samima očigledno ukoliko bismo se razmislili malo nad temom marketinga i njegovom istorijom razvoja; dakle, tzv. „ometajući“ marketing je onaj marketnig prošlih generacija, koji i dan danas svakodnevno viđamo na reklamama na televiziji, slušamo na radiju i sl. To su reklame koje nas često na neki način ometaju u nekom našem poslu, bilo da je to gledanje filma na televiziji, ili u slušanju neke emisije na radiju i sl. U pitanju je marketing koji insistira na tome da za njihovu reklamu čuje bukvalno svako. A, kada je reč o marketingu novije generacije, odnosno internet marketingu on pripada ovoj drugoj klasi, klasi tzv. „saglasnog“ marketinga, koja ne „napada“, ne „bombarduje“ svojim sadržajima, nego pušta da potencijalni klijenti sami dođu do nje. Zahvaljujući internetu nama je sada i te kako lako da dođemo do informacije vezane za željeni proizvod ili uslugu, i ono što je najvažnije mi sami dolazimo do nje, kada mi to želimo. Niko nas ne ometa, ne stvara pritisak i ne „guši“ informacijama; mi, sada, možemo skuvati omiljenu kafu, zapaliti cigaretu i „izguglati“ ono što nam je potrebno. E, upavo zbog svega ovoga je važno da kvalitetne firme i agencije imaju dobru reklmu u eri interenet marketinga; a, to podrazumeva da imaju profesionalan sajt i odličnu SEO optimizaciju. Danas, uglavnom, svi oni upućeni u ovu oblast kada kažu – internet marketing – pod tim najviše podrazumevaju poslove iz oblasti SEO optimizacije. Ona je u stvari reklama današnjice; kao što su se nekada priče o kvaltetu usluga starih zanatlija prenosile od čoveka do čoveka uživo, tako se danas priča o kvalitetu prenosi „od kompjutera do kompjutera“. Ono što je vrlo važno je – uvideti činjenicu da je dobra SEO optimizacija jednako važna kako za same potencijalne klijente tako i za određene firme i kompanije. Jer kvalitet jeste jedan od presudnih faktora kada je bilo koji posao u pitanju, ali, na žalost, nije jedini. Odavno su ljudi uvideli značaj reklamiranja i pPčeli da razvijaju ovu disciplinu, da bi ona danas dostigla svetske razmere, zahvaljujući razvoju tehologije. Ukoliko Vaša firma, kompanija, organizacija, udruženje nudi kvalitet, omogućite Vašim potencijalnim klijentima da vrlo lako i brzo dođu do Vas. Imajte najbolju reklamu u marketingu današnjice – budite prvi na Google-u! Kako? Uz našu SEO optimizaciju veoma lako!