SEO optimizacija sajta

Optimizacija sajta za Google i ostale pretraživače

  • Početna
  • O nama
  • Usluge
  • Budite na vrhu!
  • Cena
  • Kurs
  • Posao
  • Kontakt

Istorija razvoja SEO optimizacije

seo - istorija

Kao što se i sam internet razvijao vremenom da bi dostigao ovo što jeste danas, tako su se i mnoge njegove komponente razvijale postepeno. Jednostavno, ovo je polje na kojem će uvek biti promena, koje će se uvek nadograđivati i menjati; ovo je polje u čijem nadograđivanju učestvuje veliki broj ljudi širom planete, zbog svega toga promene su skoro svakodnevne, novih pratećih komponenti je sve više i svima koji su u ovom poslu nikada nije dosadno.  Kada je reč konkretno o SEO optimizaciji, njeni počeci sežu u ne tako daleku prošlost – u pitanju je sredina 90-ih godina, a  sam termin „search engine optimization“ najverovatnije je prvi put upotrebljen tak 1997.godine. 90-ih godina pretraživači su krenuli sa kreiranjem nečega što bi im pomoglo da organizuju, odnosno da rasporede postojeće sajtove na internetu. Ne, tako davne 1995.godine počeli su prvi „optimizujući“ koraci na internetu radi  prilagođavanja zahtevima Yahoo web portala. Prva optimizacija bila je klasičnog alfabetskog karaktera; jednostavno lista, katalog u kojem su se, nalik „žutim stranama“ nalazile web adrese sajtova.

„Pauk“ i Indekser

I naravno, već sledeće godine, stvari su počele da menjaju svoj oblik, odnosno da se šire. Pored alfabetskog sistema uvedeni su i drugi parametri kao što je npr. učestalost ključnih reči. Malo po malo i sve više ljudi je počelo da razumeva kako zapravo funkcionišu algoritmi, metode i baze podataka kojima se koriste pretraživači. Priča je u stvari bila veoma jednostavna – tadašnji webmasteri samo su trebali da isporuče pretraživačima određeni URL ili adresu web stranice. Nakon toga, pretraživači bi poslali tzv. „pauka“ da „poseti“  stranicu i da je preuzme na server tog pretraživača. Pored „pauka“, još jedan program igrao je takođe vrlo važnu ulogu, u pitanju je tzv. Indekser. Njegov posao je da „pokupi“ različite informacije sa stranica sajta, i zatim da ih prenese nazad pretraživaču radi indeksovanja. Indekser skuplja različite vrste informacija, pored ključnih reči koje se pojavljuju u sadržaju i svega ostalog što je vezano za njih, do linkova koji se takođe nalaze na sajtu. Ovi linkovi, aderese se takođe skladište, kako bi u nekom trenutku  i one bile proverene.

Prvo Yahoo, a zatim „Google pravila“ 

Kasnih 90-ih glavni portal bio je Yahoo i svako ko je želeo da njegov sajt bude lako dostupan na internetu – priložio bi adresu svog sajta ovde. Tada je i počelo prvo značjanije unapređivanje SEO parametara, jer su kreirani novi algoritmi i nove strategije. Zatim su se sa pojavom Google pretraživača stvari u nekoj meri promenile. Google je doneo nova „pravila“ za rangiranje stranica i na neki način je ubrzao celu priču; da bi s početkom novog veka počeo primetno brz razvoj „SEO sveta“. Prethodni parametri rangiranja web adresa koji su se oslanjali prevashodno na učestalost ključnih reči nisu bili dovoljno efikasni; s obzirom da su te faktore (učestalost ključnih reči) uređivali webmasteri dolazilo je do mnogih manipulacija. Uspešnost samih pretraživača zavisilia je i zavisi i dalje od toga koliko relevantne i kvalitetne rezulatate ponudi na zadatu pretragu; upravo to uslovilo je i ovako brz i značajan razvoj SEO tehnologija. Dakle, da bi ostvarili što veći uspeh, da bi svojim korisnicima pružili adekvatne rezultate programeri pretraživača kreirali su nove algoritme za rangiranje koji su analizirali mnogo više faktora, a koji su bili teži za obmanu od strane webmastera. Unapređenje programa pretraživača diktiralo je unapređenje koncepta SEO optimizacije. Google je pored-on page faktora (učestalost ključnih reči, linkovi, analiza sajta…) uzimao u obzir i off-page faktore (PageRank, analiza hiperlinkova). Ovom kombinacijom, pravio je strožije kriterijume, zahvaljući kojima je bio u mogućnosti da dâ i kvalitetnije rezultate. Kao da je bilo u pitanju neko takmičenje između programera pretraživača i webmastera, kada bi jedni usavršili nove algoritme pomoću kojih bi rangirali sajtove, ovi drugi pokušavali bi da procene po kom principu ti algoritimi rade i kako da ih „prevare“. Već 2004. godine broj parametara koji su koristili pretraživači poput Google-a bio je znatno veliki. Danas se zna, samo, da tih parametara ima preko 200! Nijedan od vodećih svetskih pretraživača ne otkriva svoje algoritme zbog čega je SEO optimizacija jedan inovativan i komleksan posao koji se stalno menja i nadograđuje.

Manji preokret desio se već sledeće godine, 2005. Naime, Google je počeo sa uvođenjem tzv. personalizovane pretrage. To je značilo da se istorija ranijih pretraga svih ulogovanih korisnika pratila, i na osnovu toga se za njih sačinjavala posebna lista rezultata. Do ove 2013.godine, ovo se znatno proširilo, te se i sada uglavnom dobija taj vid rezultata, odnosno rezultati personalizovane pretrage. To i dan danas izaziva dosta polemike, postavljaju se pitanja: da li je to dobro ili loše i da li je zbog toga samo rangiranje sajtova u potpunosti izgubilo smisao? Čini se da rangiranje, ipak nije izgubilo smisao, jer sajtovi moraju da budu prilagođeni da budu lako dostupni osobama koje prvi put pretražuju na određenu temu, koje nemaju sličnu vrstu pretrage u svojoj istoriji pretraživanja. Zbog takvih faktora čini se da SEO optimizacija ipak nikada ne može umreti, ili izgubiti smisao. Ona je neodvojivi deo internet marketinga i njena budućnost i njen razvoj tek predstoji!

Nezaobilazne društvene mreže      

Popularnost i ogroman uticaj društvenih mreža u svim generacijama i u svim oblastima života, danas je i više nego očigledan. Svoj uticaj društvene mreže nisu preskočile, a da ne ostvare, i na polju SEO optimizacije; što je i prosto prirodno, s obzirom na to da je reč o jednom neodvojivom delu internet marketinga. Broj reklama, oglasa koji se svaki dan viđaju na najpopularnijim društvenim mrežama kao što su Facebook, Twitter, MySpace, Linkedln, Instagram, itd. iz dana u dan sve je više i više. I ovo je jedan od odličnih poteza SEO optimizacije koji na vrlo lak i brz način reklamira određenu stranicu. Boraveći na svom profilu na nekoj od društvenih mreža, korisnici će veoma često kliknuti na neku reklamu koja im deluje zanimljivo, barem da vide o čemu se tu radi. Taj jedan klik, dovoljan je da ih odvede na određeni sajt, a tu je već pola posla obavljeno jer je reklama doprela do potencijalnog klijenta. Sa jedne strane društvene mreže predstavljaju prepreku za pretraživače, jer se putem ovih oglasa povećava poseta određenim adresama i samim tim se njihov rang podiže bez obzira na kvalitet. Sa druge strane, ovim je olakšan posao ljudima koji se bave SEO optimizacijom, jer vrlo lako mogu kvalitetno reklamirati željenu stranicu. I tako se večita borba između programera pretraživača i onih koji se bave SEO optimizacijom nastavlja. I čini se da će se uvek nastavljati, jer je ovo jedno nepredvidljivo područje koje se skoro svakodnevno menja. Jedno je sigurno – u internet marketingu kvalitet će uvek naći način da se probije, stoga dovoljno pažnje posvetite samom kvalitetu Vaše web stranice.

About Darko Mikić

Darko Mikić je SEO ekspert i iskusni WordPress dizajner.

Povežimo se preko Google+

Darko Mikić - SEO ekspert

dipl. ing. Darko Mikić

Vođa profesionalnog tima agencije za digitalni marketing, ekspert za web dizajn i optimizaciju sajta, posebno u WordPress-u i vrhunski stručnjak koji vas vodi u neslućene visine internet poslovanja.
U slobodno vreme kontinuinirano prati nove tehnologije, bavi se fotografijom, voli putovanja i ljubitelj je dobre trpeze.




Optimizacija Web Stranica Srbija

  telefon za optamizaciju sajta u beograd

Optimizacija sajta za Google

Želite bolju poziciju na Google? Obratite se nama, mi pravimo sajtove ili modifikujemo postojeće po svim smernicama koje Google zahteva. Bavimo se isključivo dozvoljenim SEO metodama!
Budite oprezni kome povaravate vaš sajt, da nebude posle kasno!

Zapamtite najjeftinija Optimizacija sajta je optimizacija koju rade profesionalci!

Akcija!

U toku je promotivna cena SEO Optimizacije sajta. Ukoliko vas zanima bolja pozicija vašeg sajta na pretraživaču, pozovite nas odmah na 0613270001

 
telefon za seo optamizaciju sajta u beograd

Kontakt Informacije:

SEO OPTIMIZACIJA SAJTA

Adresa: Gandijeva 164, 11000 Beograd, Srbija
Tel/Wiber/Whatsapp/Line: +381 061 3270001
Mejl: darko.mikic@seooptimizacijasajta.rs
Skype: darkomikic1
Radno vreme: 08.00 - 21.00 časova
Sajt: seooptimizacijasajta.rs

Seo Optimizacija Sajta © 2019 · dipl. ing. Darko Mikić - Beograd, Srbija · Privacy Policy