U januaru 2012 Google je izgbacio svoju društvenu mrežu Google Plus.
Hajde da napravimo korak unazad i vidimo šta se zapravo desilo. Google je uvek uređivao za nas rezultate pretrage – otprilike na kraju 2009, Google je personalizovao rezultate za svakog pojedinca. Na ovaj način Google je davao prednost sajtovima koje ste posetili ranije.
I od tada su rezultati postajali sve ličniji i ličniji. Krajem 2011 Google je napravio novu promenu i uvrstio u pretraživač Google+ rezultate. I sada rezultati od ljudi u našim Google+ krugovima imaju prednost.
Povratne informacije (feedback) i reakcije
Drugi korisnici su izrazili zaprepašćenje što su društveni rezultati previše istaknuti i da je Google-ova socijalna pretraga nešto što je previše.
Lično, nisam siguran da me toliko interesuje šta dele ljudi iz mojih krugova. Imam 1000 ljudi u mojim krugovima – od kojih su neki zvezde i čije mišljenje zaista poštujem, drugi su samo ljudi čijeg sam postojanja površno svestan i čija interesovanja možda nemaju nikakvog značaja za mene.
Postoje primeri gde to ne funkcioniše: ukucajte u Google „letovi Beograd“ i dobijete rezultat iz vaših krugova nekoga ko kaže da je gledao dobar film tokom leta u Beogradu. Sa druge strane, ako tražite „Petar Petrović“, dobićete Petra Petrovića iz vaših krugova koji je verovatno onaj koga tražite.
Google Search plus Your World i šta to znači za SEO
Ljudi koji se bave SEO-om sigurno sada neće moći da ignorišu Google+, ako ikada jesu. Ova nova društvena pretraga će da koristi onima na Google+ koje prate brojni korisnici. Ovo je velika vest za brendove – u stvari mnoge skorije promene Google-a su upravo išle u korist izgrađenim brendovima.
Naravno da će promene uticati samo na određene oblasti. Jako specifične oblasti gde ne postoji zajednica mogu da izbegnu primetne promene.
Kris Brogan, autor knjige „Google+ za biznis kaže: Kako Google-ova društvena mreža menja sve“. Postovi objavljeni na Google + se prilično dobro rangiraju u Google rezultatima pretrage. To ne možete da dobijete na Fejsbuku ili Tviteru ovih dana.“
Svežina Google+ rezultata će dobiti naklonost stranica rezultata pretraživača. Unesite nešto dugačko u Google+, kao „plave ledene kocke“ i pretražite na Google-u pola sata kasnije – vaš post će se definitivno pojaviti, ovo bi mogla da bude zaista ogromna prednost ako ste u pravo vreme na pravom mestu sa određenom ključnom frazom.
Budućnost
Google+ je budućnost Google-a, to nemojte nikako da zaboravite. Svi njihovi ostali proizvodi će se, u određenoj meri, pokazivati na Google+.
Nisu svi vaši Google+ krugovi jednako kreirani. Neki se sastoje od ljudi koje stvarno želite da slušate; neki od ljudi koji vas samo površno interesuju. Idući dalje možda ćemo biti u stanju da naznačimo koje krugove želimo da uključimo u društvenu pretragu. Ili zapravo aktivno izaberemo određene krugove da budu uključeni u određene pretrage.
Šta sada treba svi da radimo?
Pa, pod pretpostavkom da ste na Google+ i da radite sa njim koliko god to možete, ja bih uradio sledeće.
Povežite se sa kreatorima javnog mnjenja i onima koji imaju najviše reputacije u vašoj oblasti jer vaše uključivanje u njihove krugove može da vas dovede u nove krugove i da vam da nešto od te reputacije.
Kreirajte Google+ stranicu za svaki veb sajt koji imate i postavite na sajt bedž Google+ koji ukazuje na njega.
U ovom trenutku, društveni rezultati sa drugih društvenih mreža poput Tvitera i Fejsbuka nisu uključeni u rezultate pretrage.
Postavite se kao autor u Google-ovim očima i pokažite lice na Google rezultatima pretrage.
Nemojte da zaboravite da sa Google+ stranicama možete da organizujete i Druženja kao i sastanke. Majkl Del iz Dell Computers-a koristi Druženja da bi komunicirao sa ljudima, ako je to dovoljno dobro za njega, treba da bude dovoljno dobro za nas!
Kreirajte i delite Google+ krugove. Ovo zaista može da bude dobra ideja. Recimo da želite da budete autoritet u SEO-u, napravite SEO krug i delite sa njima (drugi ljudi ne mogu da vide naslov kruga ali Google verovatno može), i, što je više važno, podelite taj krug!!!
Ali opet, možda se igra nije u tolikoj meri promenila. Osnovno pravilo je da kreirate sadržaj koji će ljudi želeti da podele i izgradite moćan brend. To je dobar savet za vreme i pre i posle ovih promena pretrage.