SEO optimizacija sajta

Optimizacija sajta za Google i ostale pretraživače

  • Početna
  • O nama
  • Usluge
  • Budite na vrhu!
  • Cena
  • Kurs
  • Posao
  • Kontakt

Kakav uticaj je imao Google Pingvin na SEO optimizaciju sajtova?

google-penguin-update

Google je, 24 aprila 2012, načinio promenu algoritma koja je izazvala najviše diskusije nakon Panda ažuriranja u februaru 2011. Razlog zbog kog se toliko o tome govorilo je njen uticaj na toliko veb sajtova, koji je doveo do toga da mnogi izgube rangiranje, a u samom procesu, većinu veb prometa.

Nije potrebno da se kaže, za većinu firmi koje teško zavise od preporuka prometa od Google-a, ovo može da bude, najblaže rečeno, katastrofalno. Nije zanimljivo kada vas Google kazni, a povratak na pređašnje rangiranje je teška borba.

Ali šta je zapravo bilo „Pingvin ažuriranje“ i zašto je pogodilo toliko veb sajtova?

Šta je bilo Pingvin ažuriranje?

Većina nas koristi Google na ovaj ili onaj način da pronađemo informacije a posao Google-a kao vodećeg pretraživača je da obezbedi da su rezultati koje pokazuje relevantni i visokog kvaliteta. Na taj način, korisnici održavaju svoje verovanje Google-u i nastavljaju da koriste uslugu.

Priča se da je poslednje ažuriranje ciljalo na veb mastere koji su preterivali u optimizaciji njihovih sajtova, gradeći spamerske povratne linkove i generalno zloupotrebljavajući pravila Google-a da bi se bolje rangirali na organskim rezultatima pretrage.

Znači, razlog implementacije Pingvina je da obezbedi da sajtovi koju su tokom godina na neki način varali sistem budu kažnjeni algoritamskim filterom i udaljeni iz rezultata pretrage.

Rečeno je da ažuriranje utiče na oko 3,1% pretraga što ne zvuči kao puno, ali imajući u vidu da Google dnevno primi stotine miliona pretraga, ovo znači da je kažnjeno više miliona veb sajtova.

To ne bi značilo ništa, da je Pingvin ažuriranje ručno kažnjavanje, gde čovek prati recimo izveštaj o spamu i preduzme akciju. Pingvin ažuriranje je algoritamsko ažuriranje koje filtracijom izbacuje sajtove na osnovu određenih kriterijuma koji procenjuju da li je ili ne sajt bio previše optimizovan ili je gradio spamerske povratne linkove.

Kako da znam da li sam bio kažnjen?

Bilo bi jako teško da ne primetite da ste bili pogođeni Pingvin ažuriranjem ili ne. Ako ste izgubili otprilike sav promet na sajtu koji dolazi sa Google-a baš nakon 24 aprila, prilično je verovatno da vas je pogodilo.

Jedna stvar koja se da primetiti je da sajtovi izgleda zadržavaju rang stranice i nastavlja se skeniranje i indeksiranje. Ono što ćete sa druge strane primetiti, je veliki pad u organskom rangiranju za ključne reči za koje ste se pre dobro rangirali.

Još je važno da se primeti je da možda nije vaš sajt direktno kažnjen. Ako ste dobili veliki broj linkova lošeg kvaliteta ili plaćenih linkova, možda su sada ovi sajtovi izgubili vrednost pa su devalorizovani i sami linkovi koji su vodili na vaš sajt. Ovo može da izgleda kao kazna ali u stvari to je čisto prirodan pad u rangiranju usled gubljenja vrednosti tih ulaznih linkova.

Šta raditi sada?

Kod većine sajtova, promet sa Google pretrage može da bude njihov glavni izvor prometa i u tom slučaju je imperativ da uradite sledeće što je pre moguće da bi ponovo izgradili poziciju vašeg sajta

        1. Prvo, ako ste varali Google, podignite ruke u vis i priznajte. Ako to ne uradite možda se nikad ne oporavite. Zato priznajte da ste prešli granicu i pobrinite se da ispravite stvari.
        2. Pošto se razmena linkova protivi Google-ovim pravilima, uklonite sve vaše stranice sa razmenom linkova. Deindeksirajte stranicu/e pomoću Google Webmaster Tools i robots.txt. Možda ćete želeti i da obavestite partnere za razmenu linkova da više ne učestvujete u razmeni linkova i da zato više nećete bili povezani sa njima.
        3. Uklonite sve unutrašnje linkove na vašem sajtu gde previše ciljate široke „novčane“ termine. Na primer ako se često vežete linkom za vašu početnu stranicu sa istim ključnim rečima, pokušajte da napravite više varijacija tekstualnog linka i učinite da izgleda prirodnije. Ako imate linkove u podnožju stranica koji izgledaju neprirodno, promenite i njih.
        4. Prečistite preterano korišćenje alt tagova i link title tagova.
        5. Osigurajte da ste povezani linkom sa tematski povezanim stranicama unutar vaše delatnosti, a ne sa nevezanim sadržajem.
        6. Uklonite sve skrivene tekstove koje imate.
        7. Obezbedite da su gramatika i pravopis na vašim stranicama ispravni. Google gleda na kvalitet i možete da se kladite da su sposobni da znaju da li je sadržaj ispravno napisan ili ne.
        8. Uklonite sve meta tagove ključnih reči pretrpane ključnim rečima i takođe osigurajte da vaš sadržaj ne ponavlja stalno iste reči. Zapamtite, pišite za korisnike a ne za pretraživače. Pokušajte da koristite sinonime. Na primer, ako želite da se dobro rangirate za termin „agent za nekretnine“,  koristite „dom“, „imovina“, „kuće“ i „nekretnine“ jer će ovo da pomogne Google-u da bolje shvati o čemu se radi u vašem sadržaju i to na način koji nije spamerski.
        9. Obezbedite da je većina vašeg sajta originalna i nemojte kopirati sadržaj sa drugih sajtova. Kao pravilo, 80% treba da bude vaš sopstveni materijal. U redu je da imate nešto dupliranog sadržaje, samo nemojte da preterate.Ključno je da prečistite sadržaj i da obezbedite da mu je prevashodna namera da korisnicima pruži bolje iskustvo a ne pretraživačima.Važno pitanje koje sebi treba da postavite kada poduzimate bilo koju SEO ili marketinšku aktivnost je, „Da li bih ovo radio da pretraživači ne postoje?“.Ako iskreno možete da odgovorite potvrdno, onda to i uradite.
        10. Kako se jako pretpostavljalo da je Pingvin ažuriranje ciljalo na spamerske profile linkova, važno je da uradite dubinsku analizu vaših spoljašnjih linkova i mesta sa kojih oni dolaze.

Da li vaši linkovi dolaze iz različitih izvora?

Prirodni profili linkova sadrže linkove sa PR sajtova, direktorijuma članaka, blog komentara, forumske linkove, postova bloga, linkove podnožja, blog rolls, RSS direktorijuma i drugih sličnih izvora. Nije dobra ideja da imate 80% linkova sa veb direktorijuma niskog kvaliteta.

Da li tekst link/anchor text izgleda prirodno?

Opšte pravilo je da oko 70% povratnih linkova treba da bude „vasbrend.com“ ili „vas brend naziv“. Ovo je prirodno. Ako je 500 domena povezano linkovima sa vama i 90% tih linkova sadrži „prodaja jeftinih televizora“, vi šaljete Google-u jako loš signal.

Orezivanje linkova

Ako proverite vaš profil linkova i ako otkrijete da imate ono što izgleda gomila niskokvalitetnih linkova koji ciljaju nebrendirane ključne reči, onda ćete možda morati da uradite malo orezivanja linkova.

To znači čišćenje linkova koji upućuju na vaš sajt, a u nekim slučajevima ćete morati da pitate veb mastere da ih uklone.

  1.  Koristite Google Webmaster Tools da preuzmete tabelu svih vaših linkova.
  2.  Idite na stranice i procenite kvalitet sajta i link tekst koji koristi da se poveže sa vama.
  3.  Stavite sve ovo na tabelu, za sve sajtove povezane linkom.
  4.  Procenite procenat linkova koji upućuju na vas sa širokim novčanim terminima i one sa brendiranim terminima. Pa ako vam se čini da 60% vaših linkova izgleda neprirodno, treba da kontaktirate veb mastera tog sajta i da tražite od njega da promeni link tekst u nešto prirodnije ili da u potpunosti ukloni link (naročito ako je to plaćeni link).
  5.  Nastavite sa radom dok vaš profil linkova ne bude blistavo čist.

Kada ću da povratim svoj promet?

Ovo je teško pitanje ali sigurno ćete očajnički želeti da znate odgovor ako ste bili pogođeni Pingvin ažuriranjem.

Pošto je ovo naročito ažuriranje algoritamsko, to je možda slučaj prečišćavanja vašeg sajta i čekanja za novo ažuriranje. Možda će biti potrebno ponovno skeniranje celog vašeg sajta. Ako ste utrošili vreme menjajući vaše linkove kao što je gore naznačeno, treba da čekate da Google ponovo pretraži ove vanjske stranice i linkove. Možda ćete trebati da čekate više nedelja ili meseci, pre nego nekoliko dana.

Treba li da podnesem zahtev za ponovno razmatranje?

U većini slučajeva, podnošenje zahteva za ponovno razmatranje za Google putem Webmaster alata nije neophodno jer je algoritamsko ažuriranje, za razliku od ručnih kazni.

Ipak, u nekim slučajevima, možda ćete morati da podnesete zahtev za ponovno razmatranje. Na primer, ako ima linkova koji upućuju na vaš sajt a to su plaćeni linkovi ili ima linkova koje niste sami postavili i mislite da mogu da štete vašem sajtu.

Ako je ovo slučaj, podnesite zahtev za ponovno razmatranje i unesite što je više moguće podataka, uključujući URL-ove linkova koji upućuju na vaš sajt i šta ste uradili i pokušali da bi uklonili ove linkove. Takođe ćete morati da napomenite Google-u da vi niste odgovorni za ove linkove  i da želite da ih Google devalorizuje.

Budućnost SEO-a i onlajn marketinga

Za nas, budućnost marketinga vašeg sajta je jasna. Ako je na vas uticalo Pingvin ažuriranje, moraćete da počnete da usvajate novi pristup vašem onlajn marketingu. Ako vas još nije pogodio Pingvin i birate prečice, samo je pitanje vremena kada ćete biti uhvaćeni.

U smišljanju SEO/marketinške strategije, treba da razmotrite sledeće akcije

Trebate da:

  1. Izradite vaš sajt za korisnike, ne pretraživače.
  2.  Kreirate nešto vredno za vaše posetioce.
  3.  Izgradite zajednicu onlajn pomoću sajtova tipa Fejsbuk i Tviter.
  4.  Imate svoje mišljenje, postanete društveniji i učestvujete na blogovima, forumima i sajtovima socijalnih medija.
  5.  Počnete da redovno objavljujete sadržaj.
  6.  Stremite da postanete lider u vašem polju.
  7.  Podelite sadržaj drugih korisnika sa vašim posetiocima.
  8.  Nemojte da zavisite samo od Google-a. Koristite različite izvore prometa uključujući blog komentare, forume, guest postovanje, članke, štampana izdanja, video i druge socijalne kanale.
  9.  Ciljate određeniji dugoročan promet koji se bolje konvertuje i za koji se lakše rangira.

Treba da prestanete da:

  1.  Ručno gradite spamerske linkove sa tematski nevezanih sajtova.
  2.  Plaćate za linkove.
  3.  Tražite prečice za uspeh. U SEO-u ih nema.
  4.  Razmenjujete linkove.
  5.  Dobijate linkove sa direktorijuma niskog nivoa.
  6.  Agresivno targetirate široko tražene pojmove.
  7.  Koristite spamerske black hat metode kao što je cloaking, doorway stranice, skriveni tekst i JavaScript preusmerenja.
  8.  Koristite spam komentara i foruma.
  9.  Tražite uspeh preko noći. Za uspeh na mreži je potrebno vreme, trud i kreativnost

About Darko Mikić

Darko Mikić je SEO ekspert i iskusni WordPress dizajner.

Povežimo se preko Google+

Darko Mikić - SEO ekspert

dipl. ing. Darko Mikić

Vođa profesionalnog tima agencije za digitalni marketing, ekspert za web dizajn i optimizaciju sajta, posebno u WordPress-u i vrhunski stručnjak koji vas vodi u neslućene visine internet poslovanja.
U slobodno vreme kontinuinirano prati nove tehnologije, bavi se fotografijom, voli putovanja i ljubitelj je dobre trpeze.




Optimizacija Web Stranica Srbija

  telefon za optamizaciju sajta u beograd

Optimizacija sajta za Google

Želite bolju poziciju na Google? Obratite se nama, mi pravimo sajtove ili modifikujemo postojeće po svim smernicama koje Google zahteva. Bavimo se isključivo dozvoljenim SEO metodama!
Budite oprezni kome povaravate vaš sajt, da nebude posle kasno!

Zapamtite najjeftinija Optimizacija sajta je optimizacija koju rade profesionalci!

Akcija!

U toku je promotivna cena SEO Optimizacije sajta. Ukoliko vas zanima bolja pozicija vašeg sajta na pretraživaču, pozovite nas odmah na 0613270001

 
telefon za seo optamizaciju sajta u beograd

Kontakt Informacije:

SEO OPTIMIZACIJA SAJTA

Adresa: Gandijeva 164, 11000 Beograd, Srbija
Tel/Wiber/Whatsapp/Line: +381 061 3270001
Mejl: darko.mikic@seooptimizacijasajta.rs
Skype: darkomikic1
Radno vreme: 08.00 - 21.00 časova
Sajt: seooptimizacijasajta.rs

Seo Optimizacija Sajta © 2019 · dipl. ing. Darko Mikić - Beograd, Srbija · Privacy Policy