Ukoliko već posedujete svoj sajt koji Vam je od velike važnosti za Vaše poslovanje, onda je prosto nemoguće, a da se sebi niste postavili ovo pitanje bar jednom. Osim, ako kojim slučajem niste jedini u svojoj oblasti koji poseduje web prezentaciju. S obzirom na popularnost interneta i internet marketinga, kao i na znatno veliki broj korisnika istog, ovo je vrlo malo verovatno. Da, danas su zaista skoro svi, i mladi i stari otkrili „ bajkovite čari interneta“ i njegovu „svemogućnost“, a poslovne kompanije i više nego dobro iskusile na svojoj koži šta znači i koliko vredi dobra i lako dostupna reklama. Međutim, ako ste u ovoj priči dugo, jasno Vam je da su se neke stvari od početka interneta, pa do danas promenile. Tačno je da je internet u ovom vremenu jedan od najboljih, najkvalitetnijih, najjefitinijih i najomiljenijih načina reklamiranja. Ali, i pored svega toga, cela priča nije toliko jednostavna. Upravo zbog svih ovih karakteristia i povoljnosti koje internet marketing pruža svojim korisnicima, svi žele da se pronađu mesto za svoj reklamu; stoga konkurencija je neuporedivo veća nego pre. Vaš sajt je najverovatnije samo jedan u moru sajtova koji se bave baš istim poslovima i nude skoro identične usluge i ponude kao i Vi. Kako se onda izdvojiti? Na koji način se približiti potencijalnim klijentima i staviti im do znanja da je Vaša kompanija, firma, organizacija upravo ono što je njima potrebno? Kako da Vaš sajt bude prvi na Google pretragama? Dakle, neophodno je promeniti nešto, učiniti neki korak koji će obezbediti da se nakon ukucanih ključnih reči koje se tiču Vaše oblasti poslovanja Vaš sajt izdvoji kao prvi, kao najrelevantniji; da se Vaša reklama probije. Kada su tradicionalni načini reklamiranja bili u pitanju, neke stvari su bile daleko jednostavnije, sve što je trebalo da uradite da bi se za Vašu firmu čulo bilo je da platite, a danas je sve to malo drugačije. Sama reklama nije skupa, ali da li je dovoljna? Nažalost nije. Iako je od neprocenjive vrednosti i sam kvalitet Vašeg sajta, kao što je i u tradicionalnom marketingu veoma važno to kakva je reklama takođe, to nije jedino što je dovoljno. Sajt može biti lep, jednostavan i funkcionalan, ali zbog velike konkurencije to možda neće biti dovoljno da se nađe na prvom mestu u Google rezultatima. Dakle, SEO optimizacija je zaista neophodna ako želite da napravite proboj u svom tržištu pomoću internet marketniga.
Možda se sad zapitali, šta je ta famozna SEO optimizacija, nije li to nešto što bih mogao sam da obavim? Zaista, neke stvari koje se tiču SEO optimizacije bi zaista većina ljudi mogla da uradi. Oni koji su daroviti za pisanje, mogli bi da napišu kvalitetne tekstualne sadržaje, kroz koje se dovoljno često provlače važne ključne reči, a opet ne previše; i koji sa druge strane pružaju pregršt važnih informacija kojima intrigiraju korisnika da ostane upravo na ovom sajtu. Pored toga što poznajete tržište i pretpostavljate koje su to ključne reči koje se najčešće za tu oblast kucaju u Google pretraživač, Vi ih možete vrlo lako proveriti koristeći Google pomoćne alatke, kao što je Google Keyword Tool. Neki bi mogli da osimisle samu koncepciju sajta na vrlo originalan način te da svoju ideju predlože programeru koji im programira sajt i na taj način putem originalnosti da privuku pažnju. Jedan od glavnih faktora je takođe i sama adresa sajta, ako je ona dobro osmišljena tako da i sama sadrži ključne reči i tu je dosta posla obavljeno. Tu je naravno i sam opis sajta kada se on pojavi u rezultatima pretrage koji veoma mnogo utiče na to da korisnici kliknu baš na njega, bilo da je on, prvi, drugi ili treći na listi. Ovo je samo par sitnica koje bi najverovatnije neki od Vas mogli sa lakoćom da obave. Ali niti su svi profesionalni pisci, niti kreativno nadahnuti, niti programeri. Ukoliko SEO optimizacija nije deo Vašeg posla, onda zaista nije pametno hvatati se u koštac sa njom i gubiti dragoceno vreme. Prepustite posao profesionalcima koji će veoma brzo i sa zadovoljstvom sve to obaviti umesto Vas.
Ako Vam kažemo da ovakvih parametara kao što smo naveli na koje treba obratiti pažnju ima preko 100, da li ćete i dalje imati želju i volju da se bavite SEO optimizacijom Vašeg sajta na svoju ruku? Ukoliko je Vaš odgovor da, onda ste pogrešili profesiju i trebalo bi da se bavite nekim programerskim poslom, nekim poslom u internet marketingu. J Naravno, prosto je prirodno da većina onih koji čitaju ovaj članak, i ne samo ovaj već i bilo koji drugi koji se tiče SEO otpimizacije i ostalih oblasti koje spadaju u internet marketing nema neku preteranu želju da to istražuje nešto više; oni su ovde jer je prosto prirodno da svako želi da zna za šta daje svoj novac. Sve više se govori o tome kako je SEO otpimizacija nekakav izmišljeni posao koji zapravo svako može da radi. Ako, pak imate dovoljno vremena i ukoliko zaista jeste sposobni da svoj sajt pozicionirate na prvo mesto u Google rezultatima, onda samo napred. A, koliko je to prvo, drugo ili treće mesto zaista bitno, verovatno nema potrebe ni da se o tome govori; svako ko je bar malo upućen u bilo koju vrstu marketinga zna zašto je ovo toliko važno. Uostalom koliko je to važno možete proveriti tako što ćete pogledati koliko je napredna konkurentska firma čija je reklama na nešto većoj poziciji u Google pretragama nego Vaša.