Optimizacija sajta za pretraživače (SEO) služi da postigne da vaše potencijalne mušterije posete vaš veb sajt. Takođe služi za izradu kvalitetnog veb sajta ispunjenog odličnim sadržajem. Ona pravilno koristi ključne reči i dobija linkove „na prirodan način“ jer se ljudima sviđa ono što imate na sajtu. SEO kompanije mogu da pruže jako korisne usluge kao što su istraživanje ključnih reči, ocena sajta, tehnički saveti za razvoj vašeg veb sajta, kao i upravljanje marketinškim kampanjama onlajn poslovanja. Takođe mogu da pomognu u razvoju sadržaja, marketinškim člancima, i podelom članaka. Iako se ne radi o operaciji mozga, to je težak posao i obično zahteva mnogo razmišljanja i stvarnog rada.
Neke nemoralne firme pokušavaju da manipulišu rezultatima pretraživača na nepoštene načine. Ova praksa može da sroza rang vašeg veb sajta ili čak da dovede do zabrane. Kada razmišljate o optimizaciji sajta za pretraživače – bilo da sami radite optimizaciju ili želite da unajmite kompaniju, evo nekoliko stvari koje treba da uzmete u obzir.
Pazite se firmi koje kažu da će dovesti hiljade linkova do vašeg sajta
Nije broj sajtova ono što je važno – važan je kvalitet sajtova. Kada firme obećavaju ogroman broj linkova, ili kažu da ćete da postanete deo njihove „mreže sajtova“, to obično znači da je tu umešana farma linkova. Farma linkova je bilo koja grupa veb sajtova koji svi imaju hiperlinkove na svakom drugom sajtu u grupi. Pretraživači ovo ne vole i to može da dovede do kažnjavanja. Umesto toga, praktikujte recipročne linkove sa legitimnim i tematski povezanim sajtovima za bolje rangiranje na pretraživačima.
Čuvajte se firmi koje garantuju visoko rangiranje na Google-u
Niko ne može da garantuje visoko rangiranje na Google-u. Neke SEO kompanije nude garancije na njihove usluge. To je u redu. Ono što nije u redu je garantovanje visokog rangiranja u neverovatno kratkom vremenskom periodu. Kada se ovi nerealni rezultati ne dese, kompanija neće hteti da vrati novac, umesto toga će da vam ponudi druge usluge, postaće nedostupna ili će da iščezne.
Pazite se firmi koje šalju spamerske e-mailove
Ove e-mailove niste tražili i obično počinju sa „Primetili smo da niste na listi nekih pretraživača…“ . Treba da tražite SEO kompaniju visokog ranga; oni neće tražiti vas. Spam znači prevara. Ne kupujete lekove od spamera, zašto bi onda od njih kupili SEO usluge?
Čuvajte se firmi koje su tajanstvene ili koje ne objašnjavaju jasno šta će da rade
Firme za optimizaciju sa najboljom reputacijom su otvorene prema svojim klijentima i vole da podele svoje znanje. Imaju pouzdanje da, čak i ako njihovi klijenti razumeju proces, oni ih neće napustiti. Ako firma tvrdi da je to isuviše komplikovani da bi vi to razumeli, ili ako kažu da imaju tajne zanata i sopstvenu tehnologiju, to je znak da možda ne postupaju etično u radu sa vašim veb sajtom.
Čuvajte se firmi koje kažu da će da prijave vaš sajt na hiljade najvećih pretraživača i direktorijuma
Pored proste činjenice da ne postoji toliko pretraživača, razmislite o tome da vam i sama uputstva pretraživača govore da to više ne vredi. Pretraživači su dobri u onome što rade – traže sajtove – i vi ne treba da platite nekome da prijavi vaš sajt na pretraživač. Ako oni ovo tvrde, oni će verovatno da koriste loše sajtove koji mogu da pogoršaju poziciju vašeg sajta.
Pazite se firmi koji kažu da mogu da optimizuju i promovišu vaš sajt za jako, jako nisku mesečnu naknadu
Nisu svi ugovori ili mesečne naknade SEO usluga prevara. Postoje stvarni razlozi za plaćanje mesečne naknade nekom ekspertu. Ovo su uslovi gde vam je potreban menadžment: kada vi ili neko drugi neprestano stvara nov sadržaj ili nove opcije za vaš sajt; implementacija kampanja za gradnju linkova; implementacija plaćanja po kliku; ili početak kampanje promovisanja brenda. Distribucija štampanih izdanja, e-mail kampanja i kampanja marketinških članaka takođe mogu da zahtevaju legitimne mesečne naknade.
Ne-tako-legitimne naknade mogu da budu mesečna ponovna prijava vašeg sajta na pretraživače, „podešavanje“ vašeg koda da drži korak sa promenama i redovno prijavljivanje vašeg sajta na stotinama beskorisnih besplatnih direktorijuma. Kompanije koje naplaćuju mesečne naknade i koje su ih vredne će obično biti u stanju da vam kažu koliko tačno će biti potrebno mesečno da kreiraju postove na blogu ili da kreiraju i distribuiraju članke. I to neće biti tako jeftino.
Pažljivo izaberite vašu SEO kompaniju i usluge
Obavite potrebna istraživanja i nemojte olako da donesete ovu odluku. Kada biste unajmljivali radnika po ugovoru da vam preuredi kuhinju, želeli biste da vidite druge projekte kuhinja koje su uradili i da razgovarate sa vlasnicima o poslovnim praksama kompanije. Treba da uradite isto kada unajmljujete SEO kompaniju. Tražite preporuke i stvarno razgovarajte sa njima.
Postoji toliko mnogo onlajn saveta o izboru i unajmljivanju SEO firmi koje takođe možete da pogledate. Upamtite, SEO je dugoročna strategija i treba da istražujete dugo vremena pre angažmanaj kompanije ili ćete verovatno morati da angažujete više kompanija.