Uopšte nema sumnje da, kada pišete SEO članak, neophodno je da vaš naslov vredi. Ali na šta se misli kada se kaže da naslov SEO članka „vredi“? Vredi za šta, tačno? Ili za koga?
Efektivan naslov SEO članka mora da postigne tri stvari:
1. Vaš članak mora da se svidi stvarnim ljudima, da ih ohrabri da kliknu na link i pročitaju vaš članak.
2. Vaš naslov članka mora da verodostojno predstavlja sadržaj članka.
3. Vaš naslov članka mora da bude optimizovan za pretraživače onoliko dobro kao i samo telo članka.
Ovo je možda pojednostavljen pogled, ali on je ipak koristan na početku. Pogledajmo sada redom ove stavke da bi razumeli šta svaka od njih govori.
Naslov mora da privuče pažnju.
Jasno je da tu postoji mala dragocena poenta ako napišete najkorisniji, najbolje napisan i najzanimljiviji članak na svetu a upropastite stvar naslovom koji je stimulativan i uzbudljiv. Bilo da se vaš SEO članak nalazi na listi stranica rezultata pretraživača ili stranica direktorijuma članaka, gotovo uvek je naslov vašeg članka ono što ljudi prvo vide i često je to jedino što će videti.
Vaš članak zato mora ljudima da da razlog da kliknu na njega i saznaju više. Ako ljudi ne kliknu na link koji ih vodi do vašeg članka. stranica gde je on objavljen skoro da neće imati prometa, a kao rezultat vaši povratni linkovi neće imati skoro nikakav efekat.
Zapamtite: povratni linkovi sami po sebi ne rade skoro ništa – treba da obezbedite da stranice na kojima se prikazuju ti linkovi imaju dobru količinu prometa, a to je verovatno samo ako je vaš naslov dobro napisan.
Naslov bi trebao da pruži dovoljno informacija da izazove radoznalost, a da ne odaje previše informacija što bi činilo da izgleda da je članak relativno nepotreban.
Naslov vašeg SEO članka bi mogao da bude napisan u vidu pitanja – ovo je često dobra taktika jer postavljanjem pitanja vi gotovo terate čitaoca da se aktivno uključi; svidelo im se to ili ne oni će verovatno podsvesno da odgovaraju na vaše pitanje čim ga pročitaju.
Unošenje broja u naslov je takođe uspešan pristup, jer ovo sugeriše stvaran, ozbiljan, koristan sadržaj sa dobrom strukturom.
Naslov mora da bude verodostojan.
Neki marketari SEO članaka pomalo koriste naslove poput mamca na udici, pecajući čitaoca sa onim što izgleda kao veoma interesantna ponuda, da bi ih na kraju razočarali kada se otkrije stvarnost.
Mnogi od cenjenih i dugotrajnih direktorijuma neće dopustiti ovu zloupotrebu poverenja i vaši članci jednostavno neće biti objavljeni. Ali čak i ako vaši članci uspeju da se provuku, varanje čitalaca teško da je dobar način za predstavljanje vaše firme ili poslovanja.
Naposletku, kada vaš čitalac bude jednom prevaren, on će toga da bude svestan, i jako malo je verovatno da će da klikne na linkove izvora autora da bi saznao više o vašem veb sajtu. Kada jednom zloupotrebite njihovo poverenje i prevarite ih, jako je malo verovatno da će da razmotre da vam veruju po drugi put.
Ovo je ogromna greška, jer ste im već privukli pažnju – upecali ste sebi čitaoca, ali ste ga zbog svoje lenjosti pustili da pobegne. Ako mislite na posao, onda treba da napišete naslove koji privlače i uključuju čitaoca, ali održite tu privlačnost ispunjavajući implicitna obećanja koja nudite.
Naslov koji sugeriše da ćete čitaocima objasniti kako da dobiju besplatan iPod kada u stvari vaš članak samo govori gde mogu da kupe iPode po sniženoj ceni, će verovatno da rezultuje time da ćete vi sami zadržati netaknutu zalihu IPod-ova.
Naslov treba da bude optimizovan za pretraživače
1. Koristite vašu ključnu reč ali je nemojte zloupotrebljavati. Drugim rečima, obezbedite da se vaša ključna reč ili ključna fraza pojavi jednom blizu početka naslova – i nigde drugde u naslovu.
2. Razmišljajte na semantički način – koje druge reči dele skoro isto značenje sa vašom ključnom rečju? Sada, nemojte da pravite istu grešku kao oni koji ne znaju šta znači SEO – izbegavajte da koristite te semantički identične reči. Zašto? Zato što, što se tiče Google-a, „konj“ i „poni“ su virtuelno identični po značenju. Pravljenje naslova tipa „Kako da se brinete o vašem konju, poniju, ždrepcu, kobili ili pastuvu“ će, što se tiče Google-a, da poveća vašu gustinu ključnih reči za oko 50% – samoubistvo članka.
3. Razmislite koje bi kontekstualno relevantne reči Google očekivao da vidi u vašem naslovu? Ako je vaš članak o konjima, a vaša ključna reč je „konj“, tada, u SEO smislu, reči koje možete da očekujete da se pojave u malom oblaku mogu da budu „štala“, „timariti“, „jahati“ i tako dalje. Uključite jednu ili više ovih, ako je to relevantno ili moguće.
Ako ne poznajete dobro SEO, kockanje sa marketingom članaka je retko kada isplativo. Svet marketinga SEO članaka je izuzetno konkurentan; ne postoji nešto kao mali promašaj u smislu optimizacije za pretraživače ili marketinga vašeg veb sajta putem članaka. Ako niste sigurno da umete pravilno da optimizujete naslove članaka, naš savet je da se konsultujete sa nekim SEO stručnjakom.