Kako dakle da vlasnici firmi znaju koju SEO kompaniju da uposle kada se obećava toliko toga, toliko dezinformacija i toliko laži? Ovaj članak namerava da pouči vlasnike malih firmi i da objasni razliku između dobrih i loših SEO kompanija. Da bi se dospelo na Google-ove prve stranice pretrage, potrebno je uzeti u obzir veliki broj faktora. Da bi pomogli u razjašnjenju zamršenosti SEO-a, objasnićemo šta rade dobre kompanije i šta treba da tražite. Zatim ćemo sastaviti listu stvari koje treba da izbegavate. Najzad, daćemo vam primer dva veb sajta i SEO tehnika korišćenih za svaki od njih.
Dobre SEO kompanije će da počnu ocenom koda vašeg veb sajta. Veb sajt koji se dobro rangira na pretraživačima a da to ne pokušava obično ima HTML strukturu jaku kao stena. HTML je jezik ili markap koji se koristi za pisanje vaše veb stranice. Ako se to uradi pravilno, imaćete semantički kod koji pretraživač razume. Jednostavan primer ovoga je <h1> tag. Svrha ovog taga je da saopšti pretraživaču da je tekst primarna tema stranice. Brojni različiti HTML tagovi mogu da se koriste za izradu veb stranice ali svaki tag ima specifičnu svrhu i značenje. Nažalost, pretraživači moraju da pogode značenje i važnost mnogih loše napisanih veb sajtova.
Odličan način da ljudi koji nisu upućeni u tehniku ovo razumeju je da uporede veb sajt sa knjigom. Knjiga ima indeks (mapu sajta), poglavlja (naslove stranica), pasuse (<p> tagove) i fusnote (linkove u podnožju). Semantički kod je temelj SEO-a. On saopštava značenje što je za pretraživača neophodno da bi shvatio sadržaj i njegovu važnost unutar strukture sajta. Zamislite knjigu bez poglavlja, pasusa, i uvučenog reda. Nemojte da pomešate izgled veb sajta i semantičko značenje koda koji se nalazi ispod. Oni nisu isto. Tražite kompanije koje insistiraju da pogledaju HTML kod vašeg veb sajta.
Dosta o HTML kodu, pređimo na zanimljive stvari. Linkovi, ulazni linkovi i direktorijumi, sve su to teme o kojima ćete čuti od SEO kompanija. Sve one kažu da vam trebaju linkovi i ulazni linkovi koji pokazuju na vaš veb sajt. Jedini ispravan način da to uradite je da imate linkove na sajtovima koji su tematski povezani sa vašim veb sajtom ili koji se bave vašim sajtom. Zamislite kada bi neko govorio o vašem poslovanju, a taj neko nije ekspert za ono čime se vi bavite. Da li biste ozbiljno shvatili njegovo mišljenje? Google je u stanju da odredi da li su linkovi od autoriteta u tom polju ili su to plaćeni linkovi. Potrebno je dosta vremena za dobru link kampanju jer ona u stvari zahteva zadovlojenje ovih tematskih autoriteta, a rezultati su dugotrajni. Pored toga, nije vam potrebno toliko mnogo linkova. Prečice vam mogu doneti brze rezultate ali oni isto tako brzo i nestaju.
Društvene mreže i članci su najbolji način da dobijete kvalitetne ulazne linkove. Ovi linkovi dolaze sa sajtova sa visokim rangiranjem, obično podrazumevaju da drugi diskutuju o vašem poslu i to su trajni linkovi. Sajtovi kao što su Tviter i Fejsbuk čuvaju trajnu arhivu vaših poruka i komentara.
Sve ostalo je najverovatnije traćenje vremena ili black-hat tehnika koju treba izbegavati. Treba da budete upoznati sa ovim tehnikama kada intervjuišete SEO kompanije. Najuobičajenije su navedene dole.
Pretrpavanje ključnim rečima – najuobičajenija praksa i najlakše primenjiva kao i najlakše otkrivena. Loš SEO će često da prezasiti vašu veb stranicu ili stranice vašim ključnim rečima. Ovo dovodi do toga da je stranicu teško čitati.
Skriveni tekst – još jedna jako česta praksa i koju pretraživači lako otkriju. Ovo je obično nevidljivo za čitaoce ali pretraživači otkrivaju sve.
Duplirani sajtovi – jako popularno u današnjoj SEO zajednici. Obećanja da se kreiraju sajtovi sa specifičnim ključnim rečima za različite domene se po svaku cenu trebaju izbegavati, izuzev ako svaki sajt ima potpuno različit sadržaj i publiku. Na primer, ako imate firmu koja obezbeđuje dve vrste usluga, možete da imate jedan sajt koji se fokusira na jednu uslugu a drugi sajt na drugu uslugu.
Plaćeni linkovi – plaćanje za trajne linkove na sajtovima treba da se izbegava. Recipročni linkovi su dobri ali ne koliko i članci ili društvene mreže.