Da bi postigli da pretraživači pronađu vas veb sajt, treba da usvojite dobro isplaniranu marketinšku strategiju, ipak jedna stvar koju treba da imate na umu je da ne bi trebalo da se oslonite samo na pretraživače kao na vaš primarni izvor prometa.
Istraživanje ključnih reči je od presudnog značaja za uspešan blog ili veb sajt, ako želite da ljudi nađu vaš veb sajt i želite da vaši posetioci budu zainteresovani za ono što želite da prodate.
Proverite konkurenciju
Kako pronaći odgovarajuće ključne reči i fraze može da bude zastrašujući zadatak. Trik je da počnete polako.
Druga brza metoda nalaženja ključnih reči je da pustite da pretraživač sakupi rezultate za vas. Možete da primetite šta radi vaša konkurencija da bi dobili najbolja rangiranja na vašem tržištu, takođe obratite pažnju na mesta ključnih reči na njihovim sajtovima.
Još jedna prečica u pronalaženju ključnih reči je pomoću alatki kao što je adwords.google.com i spyfu.com.
Prvi korak u ovom procesu je da sastavite listu potencijalnih ključnih reči. Napravite brejnstorming svih reči koje mislite da bi mušterija ukucala u polje za pretragu pri pokušaju da pronađu vaš sajt. Ovo znači i razmišljanje o širokim i ciljanim frazama, sastavljenim od jedne ili više reči.
Pogledajte na Meta tag ključne reči vašeg konkurenta. Koje reči oni targetiraju? Kako možete da proširite njihovu listu da bi vaša bila bolja?
Započnite istraživanje ključnih reči.
Istraživanje ključnih reči pomaže da se predvidi potražnja tema i da se otkriju određene fraze koje se koriste u pretrazi.
Sada kada imate listu, sledeći korak je da odredite ulogu svake predložene ključne reči. Želite da skratite vašu listu da na njoj budu samo visoko dostupne fraze za kojima se traga i koje će da dovedu najkvalifikovaniji promet na vaš sajt.
Unošenjem predloženih ključnih reči u alatku sa ispitivanje ključnih reči, brzo možete da saznate koliko korisnika vrši pretragu tih termina svaki dan, koliko se tih pretraga konvertovalo i druge važne analitičke informacije.
Postoji mnoštvo odličnih alatki koje pomažu da odredite u koliko aktivnosti su uključene vaše ključne reči.
Overture Keyword Selector Tool (Overture alatka za biranje ključne reči): Ova alatka vam pokazuje koliko je pretraga izvršeno u toku prošlog meseca za određenu frazu i izlistava alternativne termine pretrage na koje ste možda zaboravili.
Wordtracker (Pratilac reči): Ovo je alatka koja se plaća i omogućava vam da potražite popularne ključne reči i fraze da bi odredili njihovu aktivnost i popularnost među konkurencijom. Njihov izveštaj od 1000 prvih ključnih reči izlistava najčešće tražene termine, dok konkurentska alatka:
Google AdWords Keyword Tool (Google AdWords alatka za ključne reči): Google’s keyword PPC tool (Google alatka za ključne reči oglašavanja plaćanje po kliku) ne pokazuje stvarne brojeve pretrage za ključne reči. Umesto toga, ona pokazuje traku u boji koja korisnicima daje približnu količinu pretraga.
Google Suggest (Google predlog): Pruža odličan način da pronađete sinonime i predloge za povezane reči koji vam mogu pomoći da proširite svoju prvobitnu listu.
Finalizacija vaše liste
Sada kada ste naučili kako da pronađete ključne reči, imaćete vašu početnu listu reči i nakon što testirate njihovu aktivnost, vreme je da skratite listu i da odlučite koje će reči da pređu u vašu finalnu listu ključnih reči.
Prvi korak u skraćivanju liste je da je pregledate i podvučete termine koje najbliže ciljaju predmet i temu vašeg veb sajta. Ovo su termini kojih želite da se držite. Izbrišite sve reči koje nisu tematski povezane sa vašim sajtom ili nemate dovoljno sadržaja da ih podržite.
Ciljani termini se obično lakše rangiraju i doprinose dovođenju kvalifikovanog prometa. One takođe od vas čine eksperta za tematiku kod pretraživača, pošto ciljani termini pojačavaju temu sastavljenu od dužih fraza.
Imajte na umu da će se, kako se tokom vremena menjaju potrebe mušterija i vašeg veb sajta, menjati i vaše ključne reči. Važno je da nastavite da pratite vaše ključne reči i da napravite izmene ako je to neophodno. To će vam omogućiti da ostanete ispred konkurencije i da nastavite da se krećete napred, sad kada znate kako da pronađete ključne reči.