Jedini način na koji možete da povećate vaš Google rang stranice (PR) je da povećate broj linkova koji vode na vaš sajt (ulazni linkovi). Znači treba da privolite druge veb mastere da se povežu linkom na vaš sajt, ili plaćajući za link ili nekom drugom metodom.
Bolje je da su sajtovi sa visokim PR-om povezani linkom za vas nego sajtovi sa niskim PR-om jer sajtovi sa visokim PR-om „guraju“ više PR-a u njihove linkove. Zašto? Pa, zato što na prvom mestu imaju više PR-a da pruže. Ali broj linkova po stranici je takođe važan jer ako stranica ima mnogo linkova, manje PR-a će onda da se ulije u te linkove. Mislite o tome kao o vodi koje se prosipa kroz rupe, što je više rupa, manje vode protiče kroz svaku rupu.
Druga stvar je da je bolje da dobijete jednosmerne linkove nego dvosmerne recipročne linkove. Pa ako sajt postavi link do vas a vi ne postavite za njega, to je bolje za PR. Ili pokušajte sa trosmernim linkom da „zavarate“ Google.
- Prijava u direktorijume, može da bude plaćena ili su to besplatni direktorijumi. Pošto sajtovi sa visokim PR-om guraju više PR-a u sajtove koje imaju na listi, direktorijumi sa visokim PR-om i kategorije sa manje linkova će više da vam koriste.
- Razmena linkova, najbolja je sa drugim sajtovima sa sličnim temama. Morate da upamtite da Google može da kazni sajtove koji se povezuju linkom sa drugim sajtovima koji imaju potpuno različitu temu, zato birajte pažljivo. Takođe izbegavajte previše izlaznih linkova na vašem sajtu.
- Pišite članke i prijavljujte ih na direktorijume članaka. Jako dobar način da poboljšate vaš PR i izloženost, a obično imate deo za autore (sa linkom do vašeg sajta) i dobri direktorijumi članaka obično imaju visok PR. Prednost je u tome što je ovo jednosmerni link. Ako su vaši članci zanimljivi ili korisni, drugi veb masteri će da koriste vaš članak na njihovim sajtovima (i sa vašim potpisom kao autorom), tako će se vaša poznatost i broj ulaznih linkova povećati. Ne moramo ni da pomenemo, to je kao besplatno reklamiranje.
- Pišite kritike. Bile to kritike knjiga, filmova, veb sajtova ili čak kritike veb hostinga na forumu, sajtu za kupovinu ili čak sajtu podrške. Obezbedite da to bude iskrena kritika i suptilno tu ubacite i link vašeg sajta. Neki sajtovi, kao blogovi dozvoljavaju da date komentar na određenu temu, a neki mogu da dozvole da postavite i URL vašeg sajta.
- Sadržaj sajta. Dobar jedinstven sadržaj na vašem sajtu će da privuče pažnju drugih veb mastera koji će onda da postave vaš link. Sadržaji tipa korisnih uputstava, saveta i trikova i slično može zaista da pomogne da vaš sajt dobije linkove. Ovo mnogi SEO profesionalci zovu „mamljenje linkova“. I mi smo mišljenja da je to odgovarajući naziv. To je bez sumnje najbolja „taktika“ da dobijete ulazne linkove. Ništa nije bolje od toga.
- Pišite na forumima. Izaberite forume koji vas interesuju i imaju slične teme kao i vaš sajt. Mnogi forumi dozvoljavaju potpise, a u te potpise možete da ubacite link do vašeg sajta. Takođe vam dozvoljavaju i linkove sporednih stranica. Mnogi koji su stručnjaci u svojim poljima su takođe aktivni na forumima, na ovaj način dobijaju dosta besplatnog reklamiranja i drugi forumaši posećuju/postavljaju link za njihov sajt. Takođe se radi i o dobrom umrežavanju na tim forumima.
- Udružite se sa partnerima. Ali molim vas da se i čuvate opasnosti partnerskih programa. Može jako da vam šteti ako se postanete partner sa sajtovima sa lošom reputacijom.
- Besplatne stvari. Napišite softver ili skript i podelite ga besplatno ili kreirajte veb šablon i omogućite korisnicima besplatno preuzimanje ili čak organizujte takmičenje. Ili kako bi bilo da započnete neprofitni projekat da pomaže drugima? Iako se ovo može smatrati sadržajem Sajta, smatramo da bi trebalo da ima zasebnu tematiku. Ključna reč ovde je BESPLATNO. I prilično smo sigurni da će biti mnogo veb mastera koji neće moći da odole a da ne postave vaš link.
- Platite za taj link. Novac čini da se svet interneta okreće. To bi isto tako moglo da navede sajtove sa visokim PR-om da postave jednosmerne linkove do vašeg sajta. Kontaktirajte veb mastere ovih sajtova i zatražite im da postave vaš link nudeći im kompenzaciju. Ako nisu toliko radi da to urade, nema ništa bolje od novca koji će ih navesti da promene mišljenje.
Nemojte da pomešate optimizaciju sajta za pretraživače (SEO) i PR, oni nisu potpuno isto. Sam visok PR vam neće dovesti više prometa, niti će vam obezbediti dobro rangiranje na pretraživačima. On vam samo pruža grubu procenu ulaznih linkova i da li ima sajtova sa autoritetom koji su postavili vaš link. Mislite o PR-u kao o priznanju za veb mastera, a o sebi kao o veb masteru, nešto čime se možete igrati i ništa više. Nećemo vam preporučiti da se samo usredsredite na poboljšanje vašeg PR-a, bolje je da praktikujete dobar SEO i pisanje dobrog sadržaja. Ipak, sajt sa visokim PR-om ima prednost u tome da je više verovatno da će ih skenirati Google-ovi pauci (Googlebot) u njihovom pregledu mreže, nego u slučaju sajta sa niskim PR-om.
Mnogi ljudi, čak i SEO eksperti mešaju stranice rezultata na pretraživačima i Page Rank (rang stranice). Zato, ako vam neko kaže da dodate h1 i h2 tagove ili koristite ključne reči u opisu ili da koristite tekst link da povećate rang stranice, recite im da to neće uspeti. Ali ovi saveti će da pomognu za SEO i za stranice rezultata pretraživača, ne za rang stranice (PR), barem ne direktno.