Da li ste se ikada zapitali koji su najveći SEO mitovi? Naveli smo najrasprostranjenije mitove koji izgledju da neprestano i iznova izranjaju i ispitali smo ih za vas. Ovo je obavezno štivo za svakog ko traži da unajmi firmu za SEO ili nekog ko želi sam za sebe da uradi SEO.
Mit # 1: Svi meta tagovi su podjednako važni
Neki meta tagovi su korisni dok drugi nisu. Ovo treba podvući nekoliko puta. Pretraživači se sve više i više oslanjaju na ono sto je na veb sajtu nego na ono što im govore tagovi. Tag opisa stranice (description tag) koriste neki (ali ne svi) pretraživači. Isto važi za tag ključnih reči. Tagovi ključne reči više koriste spameri i oni koji koriste softver da vas pronađu kao link partnera nego pretraživači. Po našem mišljenju, jedini tagovi na koje treba da koncentrišete vaš trud su naslov tagovi i tagovi opisa stranice.
Mit # 2: Treba da svake nedelje ili svakog meseca prijavljujete vaš sajt na pretraživačima
Iskreno, mi nikada ne prijavljujem sajtove više od jedan put, a ponekad ne uradimo čak ni to. Ako jednom prijavite vaš sajt, dobro je. Pretraživači će sami da se vrate. Ponekad možete da ubrzate indeksovanje vašeg sajta povezujući ga linkom sa sajtom sa visokim prometom ili jakim PR-om. Pretraživači će da pronađu URL do vašeg sajta i automatski da ga indeksiraju.
Mit # 3: SEO je previše skup
U stvari, SEO je verovatno najisplativija forma onlajn marketinga. Organski SEO je jeftiniji za postavku i održavanje od kampanje plaćenog oglašavanja (plaćanje po kliku) ili od oglašavanja banerima. Kod oglašavanja plaćanja po kliku i kod banera, vi plaćate po kliku ili utisku. Kod SEO-a svi klikovi su besplatni. Samo platite za postavljanje i monitoring stranica vašeg sajta.
Mit # 4: Plaćanje po kliku je efektivnije od prirodnog SEO-a
Kratkoročno…da. Dugoročno… ne. Zašto, pitate se? Odnos prednosti koju korisnici daju organskom SEO-u u odnosu na plaćanje po kliku je 5 naprema 1. Ljudi veruju da organske pretrage daju relevantne rezultate. Ljudi takođe znaju da su oglasi sa desne strane sponzorisani oglasi. Odavno su shvatili da bilo ko može da licitira za bilo koji termin, kao što to mnogi često rade, a da to nema ni trunke značaja. Zato, dugoročna SEO struktura zaista može da bude efektivnija od plaćanja po kliku, naročito kada se uzmu u obzir preference prometa koji vrši pretragu. Može da prođe dosta vremena da se postigne dobro rangiranje u pretrazi, ali jednom kada to uspete (i pod uslovom da možete da ga zadržite), dobićete bolje rezultate nego kod oglašavanja plaćanje po kliku.
Mit # 5: Unajmljivanje SEO stručnjaka koji će da radi „u vašoj kući“ je jeftinije
Problem dovođenja nekoga u vašu organizaciju je da mu plaćate po satu ili ima platu. Većina SEO firmi naplaćuje po delu posla ili po projektu. Bez obzira koliko vremena nam je potrebno, vi plaćate jednokratnu cenu. Kada unajmite firmu, to je kao da imate tim SEO stručnjaka na vašoj platnoj listi. Plaćanje tačne cifre štedi vaš novac i ubrzava vreme koje je potrebno za posao. Pored toga, većina SEO firmi ima specijaliste koji pišu, prijavljuju, redizajniraju sajtove, šalju stranice, itd… Malo je verovatno da ćete pronaći jednu osobu koja sve ove stvari može kompetentnoda uradi.
Mit # 6: Mogu da optimizujem samo svoju početnu stranicu za ključne termine
Možete i trebate da optimizujete svaku stranicu na vašem sajtu. Svaka stranica treba da ima svoje ključne termine sa ne više od tri fraze po stranici (poželjno sa jednom).
Mit # 7: Sve što treba da uradim je da napišem sadržaj sa odgovarajućom učestalošću ključnih reči i moj sajt će dobro da se rangira
Pogrešno… naročito ako želite da se dobro rangirate na Google-u. Biće vam potreban SEO van sajta kao i SEO na sajtu. Česte ključne reči mogu da upale kod MSN-a (za sada), ali potrebno je mnogo više od toga za dobro rangiranje na svim pretraživačima.
Mit # 8: Ne treba da ciljam na najkompetitivnije ključne reči i fraze
Ako su ključne reči za koje se borite veoma tražene, da li treba da optimizujete svoj sajt za njih? Naravno! Mi savetujemo uradite optimizaciju za neke slabo, srednje i visoko kompetitivne ključne termine. Pokrijte sve vaše položaje. U najgorem slučaju nećete se dobro rangirati za visoko kompetitivne termine i to je u redu. Uvek možete da radite na njihovom unapređenju. Nemojte da bežite od vrhunskih ključnih termina samo zato što su kompetitivni. Nikada nećete saznati koliko dobro možete da se rangirate sa njima dok to ne pokušate.
Mit # 9: Radite samo sa kompanijama koje vam daju garanciju
Garancije bi bile divne da vrede koliko i papir na kom su odštampane. U stvari, većina garancija koje izdaju SEO firme imaju iste stavke kod svih. Ova stavka obično tvrdi da, dok god uspeju da postave jednu od vaših ključnih fraza na vrh bilo kog pretraživača, oni su izvršili svoj deo ugovora. Ovo je potpuno nevažno za konkurenciju termina. Drugim rečima… lako je biti broj jedan za termine za koje se niko ne takmiči. Nemojte da vas prevari visoko mesto na listi SEO sajtova jer to može da dovede u zabludu.
Mit # 10: SEO zahteva 1 godinu mog obavezivanja
Sigurno da ne treba. Nemojte da se obavežete godišnjim ugovorom sa bilo kojom kompanijom osim ako već nemate izgrađenu povoljnu poslovnu saradnju. SEO, u većini slučajeva, treba da se obavlja mesec po mesec sa međusobnim razumevanjem ciljeva i datog rasporeda i rokova. Često su ugovori i za dugoročno i kratkoročno održavanje, koje mnoge firme insistiraju da uključe za svaki posao, neophodni. Kao primer može da posluži… Ako optimizujete nov sajt, naročito odmah nakon ažuriranja, možda nećete tri meseca da primetite rezultate. Zašto da platite održavanje za međuvreme?
Pored toga, možda nećete biti zadovoljni rezultatima SEO firme ili čak ni nivoom usluge. Dugoročni ugovor može samo da obezbedi da punu godinu dana primate loše usluge. Dakle, nemojte da se zaključate u godišnji ugovor, barem dok niste sigurni da ste zadovoljni radom vaših saradnika.