Svima nam je poznata važnost rangiranja na pretraživačima ovih dana. Stoga, biranje naziva domena koji je pogodan za SEO znači da ste na početku pogodili notu u virtualnom svetu. Jednu od ključnih uloga u rangiranju na pretraživačima igraju nazivi domena povezani sa ključnim rečima koje se fokusiraju na vaše poslovanje i veb sajt. Oni definitivno imaju dalek domet u privlačenju ciljane publike, povećavanju konverzija i stvaranju uspešnog poslovanja.
Proces biranja pravog naziva domena zahteva pažljivo razmatranje i promišljanje, kada mislite o pokretanju novog veb sajta. A ovo je naročito važno ako će optimizacija sajta za pretraživače da bude glavno sredstvo za usmeravanje prometa na vaš veb sajt. Naziv domena koji je podesan za pretraživače je jedan od ključnih faktora koji doprinose uspehu veb sajta. Iz tog razloga, morate da imate na umu cilj vašeg veb sajta i da shodno tome izaberete ciljane ključne reči koje planirate da koristite kako bi dobili najbolje rangiranje vašeg sajta na pretraživačima. Ubacivanje glavnih ključnih reči vašeg poslovanja u vaš URL je dobra ideja. Ovo je dobro ne samo zato što je tema vašeg sajta celo vreme ista, već i što Google blagonaklono gleda na to.
Dobro, hajde da vidimo koji različiti faktori se mogu usvojiti da bi se napravio naziv domena prijateljski za SEO.
Ključne reči u nazivu domena
Domeni koji sadrže set ključnih reči se nazivaju domeni bazirani na ključnim rečima. Kada jednom izaberete set ključnih reči koje ćete da koristite za SEO i druge promocijske aktivnosti veb sajta, pokušajte da za ime vašeg domena kombinujete dve najrelevantnije ključne reči. Sada, možda vam je palo na pamet pitanje zašto da isprobam kombinaciju dve ključne reči? Zašto ne probam da nađem ime domena sa samo jednom ključnom rečju? Postoje dva razloga; jedan je da je vrlo malo verovatno da ćete naći domen od jedne ključne reči. Na hiljade domena se registruje svakog dana i jednostavno je skoro nemoguće da pronađete naziv domena od jedne ključne reči dostupan za registraciju.
Drugi razlog je SEO praksa. Ljudi koji traže proizvod ili uslugu koje žele da kupe će da uvek koriste frazu ili niz za pretragu od najmanje dve ili tri reči. Na primer, ako želite da kupite naziv domena, vaša pretraga će biti „kupi domen“ ili „jeftini nazivi domena“, itd. Nikada nećete ukucati ključnu reč „domen“ kao niz za pretragu kada želite da kupite jedan, ali ako vršite pretrage da bi saznali značenje ove reči ili ako vršite neko istraživanja na temu domena, možda ćete tražiti ovu jednu reč, a ljudi koji istražuju nisu vaše ciljano tržište, pre oni koji traže da bi kupili. Dakle, uvek pokušajte kombinaciju ključnih reči za naziv vašeg domena.
Drugo pitanje koje možete da postavite je zašto da koristite ključne reči u nazivu domena. Opet, to je dobra SEO praksa. Jedan od nekoliko stotina faktora rangiranja na pretraživačima je ključna reč u URL-ovima. Ako vaš naziv domena sadrži ključnu reč, pretraživači će da smatraju da je vaš veb sajt relevantan za temu pretraživane ključne reči a šanse vašeg veb sajta, pošto je bolje rangiran, će se drastično povećati.
Držite se „.com“-a
Domen vrhunskog nivoa (top level domain – TLD) ostaje najpopularnija ekstenzija za naziv domena. Ekstenzija .com definitivno omogućava povećanja kredibiliteta. To je najšire prihvaćena ekstenzija. Naravno, ne možemo da zanemarimo činjenicu da ima gomila uspešnih veb sajtova koji se završavaju sa „.net“, „.rs“, ili „.biz“, ali, u isto vreme, .com ekstenzija se daleko najbolje pamti. Ako je možda vaša firma nova, da li zaista želite da vaše mušterije zaborave na vas samo zato što su ukucali „.com“ umesto vašeg „.edu“, i zato nisu mogli da se vrate na vaš sajt! Ipak, ima nekoliko izuzetaka za ovo pravilo, naročito ako je vaše poslovanje geografski ograničeno i cilja samo lokalne mušterije, u tom slučaju će i „.rs“ da bude uspešno.
Kratak domen
Najbolje je da imate naziv domena koji je kratak i lako se pamti. Posetiocima je onda lakše da se prisete imena. A definitivno ne želite veb sajt koji gubi na prometu jer je naziv domena previše dugačak, ili ga je teško upamtiti. Takođe je lakše i kucati kratka imena. Obezbedite da je vaš naziv domena lak za pamćenje i lak za kucanje.
Bez crtica i brojeva
Treba da izbegavate domene sa crticama i brojevima. Zato što to stvara komplikacije. Vrlo često se takvi nazivi domena brzo zaborave, zato što ljudi ne mogu da se sete gde tačno dođe crtica ili broj. Može da se desi da izgubite mušterije u korist veb sajtova sa sličnim imenom koji ne koriste crticu ili broj. I vrlo često, nazivi domena sa crticama izgledaju kao jeftine zamene za pravu stvar.