Već ste čuli i upoznali se sa terminom SEO optimizacije te Vas je zbunio ovaj naslov i ne znate kakve to veze ima sa slikama? Vrlo brzo uputićemo Vas u ovaj novi zaplet interent marketinga i novih programskih idejnih rešenja. Ukoliko, pak niste upoznati ni sa najosnovnijim pojmovima kad je reč o SEO optimizaciji, odnosno o Search Engine Optimization konceptu, savetujemo Vas da pročitate naš tekst o tome, koji se takođe nalazi na ovom sajtu, te će Vam znatno olakšati sadržinu ovog članaka. Dakle, nastavljamo sa ovom pričom, podrazumevajući da ste već upoznati sa nekim najosnovnijim terminima u oblasti popularne SEO optimizacije. Videli smo kada je reč o sajtovima da je suština optimizacije vrlo jednostavna, ali o čemu se zapravo radi kada je reč o slikama/fotografijama? Glavni cilj svakog marketinga je privući pažnju i prodati Vašu ideju, isti je slučaj i kod internet marketinga; shodno njegovom funkcionisanju – gde se potrošači ili potencijalni klijenti ne bombarduju nasumično reklamama već sami traže određeni proizvod/ponudu – morao se osmisliti način da i mušterije i poslodavci budu zadovoljni. Taj način bazirao se na usavršavanju rada pretraživača, što nam je jasno kada je reč o samoj optimizaciji sajtova. Međutim, sa daljim napretkom i razvijanjem konponenata optimizacije došlo se i do sledećeg – procesa optimizovanja slika. Naime, u ovoj savremenoj eri neverovatnih i veoma dostupnih fotoaparata, fotografije su glavne stvari koje potrošače mogu privući. Bilo je da reč o nekoj destinaciji određene turističke agencije koja nudi svoju ponudu, ili bilo kojeg proizvoda koji se prodaje i tome slično, kvalitetna slika je ona koja će nam prvo privući pažnju i naterati nas da pročitamo važan tekst koji stoji na sajtu. Većina nas upoznata je sa dodatnim opcijama koje najpopularniji internet pretraživač današnjice, Google, nudi. Tu su opcije pretrage sajtova, pregled Gmail pošte, link ka Youtube, dodatne specifikacije oko Vaše pretrage – vreme postavke sajta ili objave neke vesti; pretrage na maternjem jeziku; pretrage posećenih ili ne posećenih stranica i sl. Ali, ono što je najvažnije od svega za ovaj članak jesu pretrage slika. U zavisnosti od toga šta tražimo, da li je to npr. neki proizvod koji želimo da kupimo, a možda se čak ni ne sećamo njegovog punog naziva, od velike pomoći nam može biti pretraga preko slika. Dakle, ukucamo nekakav opis koji znamo, deo imena, kliknemo opciju slike u Google-u, i on nam izbaci svoju ponudu. Mi nađemo i prepoznamo na slici tačno onaj proizvod koji nam je potreban, te klikom na sliku možemo izbarati opciju koja će nas dalje odvesti na sajt na kojem se slika nalazi, odnosno na sajt koji nam je zapravo potreban, koji nudi taj proizvod. Ovaj vidi pretrage se veoma često koristi, jer je brz, lak i praktičan. Da bi pretraga bila uspešna i da bi Vam dala prave rezultate na osnovu Vaših reči, potrebno je da sve slike na Vašem sajtu budu optimizovane. Kako se optimizuje slika? Iako je reč o slici i kod ove optimizacije opet je ključna stvar u rečima. Kako? Tako što sam Google ne prepoznaje Vašu sliku, on prepoznaje reči koje idu uz nju, opis i ime slike. Ukratko, glavne stvari na koje treba da obratite pažnju ukoliko želite da se Vaša slika pojavljuje među prvim rezultatima u Google pretrazi slika su:
- Veličina slike – Ukoliko ne želite da se stranica učitava isuviše dugo i time odbije svakog potencijalnog klijenta koji, naravno, danas nikada nema vremena J, povedite računa o veličini fotografije koju postavljate. Savremeni aparati danas prave veoma kvalitetne slike, te proporcionalno njihovom kvalitetu same slike zauzimaju mnogo prostora – smanjite ih!
- Format slike – Takođe je važno znati koji su najčešće korišćeni formati kada su slike u pitanju. Imajte u vidu da nemaju svi iste programe za otvaranje slika, te je najpreporučljivije koristiti „proverene“ formate, kao što su: JPEG, GIF, BMP i PNG.
- Odabir imena – Pre nego li imenujete svoju sliku dobro razmilite o ključnim rečima koje su povezane sa njom. Dakle, zapitajte sebe šta bi ste Vi sami kao klijent/mušterija odnosno osoba kojoj je neophodan taj predmet ukucali u pretraživač. Na osnovu toga, imenujte svoju fotografiju, nemojte nikako ostavljati samo brojeve; dajte adekvatno ime. Jer Google nema oči da vidi da li je Vaša slika lepa, umetnička, profesionalna, on jedino čita njen opis i na osnovu toga izbacuje svoje rezultate. Igleda da ni kada je internet u pitanju – lepota nije presudna.
- Odabir ključnih reči – suštinski, ovaj deo je isti kao prethodni, samo što Vam dozvoljava više opcija. Dakle, pored imena neophdono je dodati opis slike, odnosno popularno nazvane „alt attribute“, odnosno „alt tag“. Ovi alt atributi su jedna od presudnih komponenti koja će pozicionirati Vašu sliku u Google pretragama. Jer pored imena, ovde imate mngoo više prostora i najviše se treba skoncentrisati na ključne reči i fraze koje su odgovarajuće za tu sliku. To je ono na osnovu čega je Google prepoznaje kao vrednu za datu pretragu.
- Odabir naslova slike – i opet, sve se vrti oko tih reči. Pored imena i ključnih reči, dobro je dodati naslov slike. Naslov slike je kratak opis koji se nalazi odmah pored nje. Ovo, kao što se može naslutiti nema direktne veze sa samim pretraživačem koji prepoznaje sliku, ali su istraživanja pokazala da ljudi mnogo brzo odu sa sajta ukoliko vide da fotografija preko koje su došli na sajt nema adekvatan naslov. Dakle, ukoliko ste dobrom optimizacijom uspeli da privučete željene klijente na Vaš sajt, verovatno Vam je cilj da ih tu zadržite još neko vreme, a to ćete najbolje uraditi ukoliko na fotografije koje su ih privukle dodate adekvatne naslove/opise.
- Umerenost – Zlatno pravilo koje važi uvek i svuda. Nemojte preterivati sa brojem reči u naslovu, imenu, opisu i kod samih ključnih reči. Znajte da je poenta optimizacije da budu zadovoljne obe strane – i korisinici i Vi.
Ovo su neke najosnovnije stvari koje će Vam pomoći da bolje pozicionirate svoje slike, a samim tim i Vaš sajt. Možda Vam sve ovo oko optimizacije deluje komplikovano na prvi pogled, ali kada se malo više upustite u ove „tajne“ programiranja i internet marketinga videćete koliko je sve to zapravo jednostavno i koliko se jedno na drugo nadovezuje.