Kao i obično, kada dođe do ažuriranja Google-ovog algoritma vlasnici firmi moraju da prestanu da rade šta god da su radili i da se fokusiraju na novu verziju. Ažuriranje pingvina ili pande može da znači velike promene za veb sajt, tako da uvek treba da budete pripremljeni, informisani i spremni da reagujete i da se oporavite. Google neprestano vrši izmene algoritma da bi poboljšao rezultate koji se pojavljuju na stranici rezultata pretraživača, i bilo da se slažete sa tom promenom ili ne, Google je taj koji odlučuje da li ste na stranici 1ili na stranici 10.
Ažuriranje algoritma je bilo 22. maja, ali to ne znači da su talasni efekti završeni. Ovo je bilo veliko ažuriranje koje je uticalo na oko 2,3 procenta pretraga. Kompanije treba da se zapitaju: Šta će se dalje dešavati sa mojim SEO naporima sad kada je Penguin 2.0 na snazi.
Penguin 2.0 i kako je uticao na SEO
Najpre je važno da razumete šta pingvin ažuriranje uopšte znači. Dok Google često izmišlja različite kategorije ažuriranja algoritma, dva od njih su najpopularniji: Pingvin i Panda. Uglavnom, panda ažuriranje se tipično odnosi na kvalitet sadržaja, dok se pingvin ažuriranje odnosi na sve u vezi veb spama.
Šta je jedinstveno kod ovog ažuriranja: Ovo je prvo Pingvin ažuriranje koje je stvarno promenilo algoritam naspram običnog osvežavanja.
Ovo posebno Pingvinovo ažuriranje se fokusiralo na nekoliko različitih polja veb spama među kojim su:
Autoritet. Ovo je verovatno najveća promene koju ćete videti kod algoritma (i prva takve vrste). Google želi da pomogne sajtovima da postanu autoritet u njihovim nišama, a zatim želi da bolje rangira te sajtove. Neki od načina da postavite svoju kompaniju kao autoritet uključuju deljenej sadržaja an društvenim mrežama, guest posting i Google+ aktivnost.
Tekst link (anchor text). Kod ovog poslednjeg ažuriranja, kao i kod prethodnih Pingvin ažuriranja, Google pažljivo promatra link tekst koji se koristi da dovede na vaš veb sajt. Ako je većina tekst linkova koji vode na vaš sajt bogata ključnim rečima, za Google će to da bude vrlo neprirodno. Google će da se spusti na nivo ključnih reči i da snizi vaše rangiranje (što neće da utiče na celi veb sajt). Dobra vest je da se uz malo prečišćavanja i unošenja raznolikosti u tekst linkove, sa fokusom na brendirane varijacije, ovaj negativni uticaj tokom vremena može preokrenuti.
Advertorijali. Advertorijal je mesto gde nalazite linkove koji su očigledno bili prodati i data kompanija ih nije zaslužila. Google ne toleriše prodaju linkova jer to ne osigurava uspešne Google stranice rezultata pretraživača (to je skoro kao pokušavanje da se prevare Google botovi), dakle nova promena algoritma je ovo učinila prioritetnim. Sa novom promenom, svaki veb sajt koji plaća za postavljanje sadržaja (sponzorisani postovi, kao i blog postovi) će morati da uključe neodobravanje i/ili koristi samo no follow linkove (linkovi koje botovi ne prate).
Hakovani CMS. Hakuje se sve više i više sajtova jer sistem upravljanja sadržajem (content management system CMS) nije bio ažuriran ili nije dovoljno siguran. Ovo tipično kažnjava veb sajt, što utiče na rangiranje, bilo da je to krivica veb mastera ili ne. Nove promene algoritma se fokusiraju na ovo da bi ispravile stvar i daju veb masteru određenu količinu vremena da reši problem a da ne bude kažnjen.
Pored ove tri promene, ostala prošla Pingvinova razmatranja će samo postajati sve strožija sa Google botovima. Ovo se odnosi i na uobičajene black hat taktike kao što su pretrpavanje ključnih reči i link spam.
Kako firma može da se oporavi nakon Penguin 2.0
Oporavak nakon Penguin 2.0 se u najvećoj meri sastoji od pozicioniranja vašeg veb sajta kao autoriteta. Ako vaš veb sajt koristi advertorijale ili black hat taktike, odmah prestanite i radite na tome da dobijete linkove na organski način. Može da potraje malo više vremena, ali ga je na kraju krajeva vredno. Što se tiče linkova, odredite koji su niskog kvaliteta ili unajmite profesionalca da uradi reviziju linkova. Uklonite te linkove, podnesite zahteve za odricanje linkova, i ako je neophodno, podnesite Google-u zahtev za ponovno razmatranje.
Što se tiče stvaranja pozicije autoriteta u vašoj niši, tu se radi o autorstvu i društvenim deljenjima. Osigurajte da ste koristili tag autorstva i osigurajte da stalno pišete poruke na tviteru i delite svoje članke i stvarate odnose sa drugima koji čine isto.
Da li je Penguin 2.0 uticao na vaš posao? Koje promene ste primetili, i šta ćete da spasete? Ispričajte nam vašu priču.