Nema ničeg boljeg za veb sajt od linka visokog autoriteta. Par odličnih linkova mogu da podignu veb sajt iz sene do dobrog rangiranja na stranicama rezultata pretraživača u jako kratkom vremenskom periodu. Iako linkovi mogu da budu sjajna stvar, važno je da upamtite da loši linkovi mogu da naprave onoliko štete vašem veb sajtu koliko koristi mogu da mu donesu dobri linkovi.
Kako pretraživači postaju pametniji, stranice rezultata pretraživača sve više i više filtriraju kvalitetne rezultate. Više nije izvodljiva opcija da kupite gomilu linkova i da se nadate dobrim rezultatima. Danas se najmoćniji linkovi dobijaju organski i dovode dobru količinu kvalitetnog prometa na vaš sajt.
Upamtite reč kvalitet jer je to najvažnija stvar u vezi vašeg veb prometa. Možete da imate stotine ili hiljade posetilaca dnevno, ali ako ti posetioci ne dolaze iz kvalitetnih izvora i nisu u stvari ljudi, oni ne znače ništa. Pretraživači sve više i više gledaju na kvalitet, postojanost i dugotrajnost prometa ka veb sajtu kada vrše kompilaciju rezultata.
Većina loših linkova su oni koji su plaćeni
Tužno ali istinito. Ako želite da dobijete loše linkove najuobičajeni način da ih nađete je da platite za njih. Treba da budete oprezni pri kupovini linkova.
Nemojte da koristite usluge za gradnju linkova.
Postoje sajtovi koji nudi stotine, pa čak i hiljade linkova za samo 20 €. Oni vam obećavaju da linkovi nisu loši, čak i tvrde da većina sajtova ima PR između 1 i 4. Zvuči previše dobro da bi bilo istinito; to je zato što tako stvarno i jeste. Ono što vam ove službe ne govore je da su neka mesta (ako ne i većina) na kojima će vaši linkovi da završe na lošim sajtovima prepunim spama. Oko vas će biti gomila sajtova koji se bave pornografijom, kockanjem, vijagrom isl.
Prijavite sajt u direktorijume ali budite oprezni
Direktorijumi mogu da budu odličan izvor visokokvalitetnih ulaznih linkova, ali nemojte da se prijavljujete na svaki direktorijum na koji naiđete. Dugoročni SEO ciljevi ne treba da se oslanjaju na prijave na direktorijume, ali oni su ipak dobar način da brzo izgradite jačinu stranice i ulazne linkove.
Evo nekoliko brzih saveta koje treba da imate na umu kada tražite direktorijum za potencijalni link.
Kakva je jačina stranice i domena
Proverite jačinu stranice gde će se prikazivati vaš link, da li vredi imati povratni link? Da li vredi platiti za taj link? Proverite jačinu stranice i domena i otkrijte da li će ili ne ovi linkovi da budu vredni.
Da li je sajt indeksiran?
Uvek obezbedite da pretraživači indeksiraju vaš link. Ako nisu, nemojte da prijavljujete. Ako ga ne primećuju, link je prilično bezvredan; naročito ako plaćate za njega. Evo jednostavnog trika da otkrijete da li će ili ne vaš link da bude indeksiran:
Ukucajte sajt: vasvebsajt.com u bilo koji pretraživač i saznajte da li je indeksiran.
Koliko reklamiranja imaju?
Direktorijumi koji imaju toliko reklama da to otežava navigaciju i sa ovakvih direktorimua nisu vredni linkova. Naći ćete da najbolji onlajn direktorijumi (i besplatni i plaćeni) nemaju toliku količinu reklama; ponekad nemaju nijednu. To nije slučajnost.
Da li imaju na listi sajtove za odrasle?
Ako direktorijum na listi ima sajtove za odrasle (osim ako je to veliki i poznat direktorijum) nemojte postavljati vaš sajt na njegovu listu; osim ako naravno ne promovišete sajt za odrasle. Uvek je dobra ideja da se zadržite na direktorijumima podesnim za porodice, linkovi obično više vrede i manje su šanse za negativan uticaj.
Izbegavajte direktorijume sa automatskom potvrdom
Dobro opšte pravilo pri prijavi na direktorijume ja da budete sigurni da ih uređuju ljudi. Ako se prihvataju svi sajtovi, izgledi su da vaš link neće mnogo vredeti. Pretraživači stavljaju veći naglasak na direktorijume koje uređuju ljudi i u stvari pokušavaju da izbegnu direktorijume sa automatskom prijavom.
Izbegavajte besplatne direktorijume.
Po našem iskustvu, većina besplatnih direktorijuma nisu dobro uređeni. Većina ih se koristi sa nadom stvaranja prometa koji će da klikne na njihove reklame i da zaradi nekoliko evra za veb mastera; ti sajtovi su većinom smeće. Ali to ne znači da ne postoje dobri besplatni onlajn direktorijumi, samo ih je obično teško naći. Činjenica je, u dosadašnjem iskustvu verovatno smo proveli više vremena uklanjajući loše linkove sa besplatnih direktorijuma, nego što smo dobili dobrih linkova sa besplatnih direktorijuma.
Pratite pretraživače
Google, Bing i Yahoo neprestano objavljuju informacije na svojim blogovima i drugim izvorima koji objašnjavaju delove njihovog procesa rangiranja.
Imajte kontrolu nad vašim linkovima
Najlakši način da izbegnete loše linkove je da znate gde je postavljen link vašeg sajta. Stalan nadzor vaših ulaznih linkova je odličan način da obezbedite da vaš sajt ne završi tamo gde en želite.