Ulazni linkovi su samo oznake na internetu koje usmeravaju na vaš sajt. Ovi pokazivači su tekst ili grafika koji su kodirani da pokažu na vaš veb sajt. Pretraživač vidi ove ulazne linkove kao signal reputacije ili vrednosti vašeg veb sajta. Google taj signal smatra najznačajnijim elementom u promišljanju kako da rangira vaš veb sajt na stranicama rangiranja za pretraživače.
Otkrićete različite vrste ulaznih linkova sa različitim stepenima „SEO poslastica“ ili SEO vrednosti. Neki ulazni linkovi imaju više vrednosti za vaš sajt od drugih. I dok naravno želite najveću SEO vrednost, to može da izgleda sumnjivo (i može da rizikuje kaznu od strane Google-a) ako tražite profil za optimizaciju za pretraživače koji ne izgleda prirodno. Isto tako, želite da su vaši povratni linkovi raspoređenih varijeteta rašireni po brojnim sajtovima.
Hajde da pogledamo te varijetete linkova da bi vam omogućili da koncentrišete vreme i napor na one povratne linkove koji će vam doneti najviše prednosti. Budite svesni da Google ne objavljuje javno tabelu ili raspored na kom je pokazano koje povratne linkove najviše vrednuju. Sledeće informacije su zaključene na osnovu rezultata testova, studija i zdravog razuma. Možete da pročitate primer jednog takvog testa.*
Masovna izradnja linkova
Pošto možete da nabavite softver koji će da za vas napravi hiljade linkova u roku od nekoliko minuta, da li bi ste, da ste Google, dali visoke ocene ovoj vrsti povratnih linkova? Verovatno ne. U početnim danima interneta, ovi linkovi su pokazivali neku društvenu prihvatljivost ali danas se oni lako dobijaju putem automatizovanih aplikacija. Kao rezultat toga, danas ta vrsta linkova ima izuzetno nisku vrednost ili čak negativan efekat.
Blogroll i Footer (podnožje stranice) linkovi
Ove vrste linkova imaju ograničenu vrednost jer su to u velikom broju plaćeni povratni linkovi a ne otvoreno dati od strane vlasnika bloga. Kao rezultat toga, pretraživači ne smatraju ove vrste linkova preterano autoritativnim. Kada se jednom postave, ovi linkovi će biti povezani sa svim pojedinačnim člancima na tom blog sajtu. Ta vrste linkova daje rezultate, ali nemojte je previše raditi.
Linkovi komentara
Brojni pojedinci u SEO-u smatraju da su linkovi u komentarima uglavnom „skoro kao otpad“ i da ne donose SEO efekat jer su generalno, ovo „no follow“ linkovi. WordPress, na primer, je automatski konfigurisan da identifikuje link komentara kao „no follow“ što znači da pauci pretraživača neće slediti link u komentaru i kao posledica toga, neće vam pružiti nikakvu prednost. Ipak, postoje neke analize, koje pokazuju da ovi no-follow povratni linkovi IMAJU vrednost. Iako ne daju SEO efekat, oni, u najmanju ruku, izgledaju vredni za izgradnju relevantnosti. Relevantnost znači da se linkovi podudaraju sa terminima pretrage za koje želite da se vaš veb sajt rangira.
Linkovi komentara su korisni i imaju vrednost kada se ispuni par uslova:
a) vaš veb sajt, ili što je još bolje, post na koji se komentar odnosi, ima visoko rangiranje stranice
b) veb link je iz članka na blogu koji se podudara sa tematikom vašeg sajta
Ono što nema vrednost je da kupite neki računarski softver koji će za vas da postavi 1800 linkova komentara u toku narednih 14 sati jer bi samo slučajno neki link zadovoljio dva gore pomenuta zahteva. Većina ovih automatski izgradjenih linkova će biti na sajtovima sa niskim rangiranjem stranica i u člancima sa nevezanom tematikom.
Kontekstualni linkovi su najbolji tip linkova
Kontekstualni link se nalazi u centru fraze u postu ili u nekom drugom pisanom sadržaju veb sajta. Ovi linkovi pružaju najveće prednosti jer pretpostavljaju da je pisac, prilikom pisanja posta bio dovoljno impresioniram vašim sadržajem da je kao referencu naveo vašu ideju. Kontekstualni link je promišljen, određen, kao i povezan sa temom. Jasno je da su kontekstualni hiperlinkovi koji dolaze sa blog postova iz vašeg polja interesovanja na stranicama visokog ranga čisto zlato. Postoje dve tehnike za dobijanje takvih kontekstualnih linkova:
a) guest postovanje (kao gost) na tuđem sajtu, što znači da nudite deo pisanog teksta čiji ste autor i u njega uključite povratne linkove na vaš sajt, ili
b) privučete pažnju vlasnika sajta da imate neke sadržaje na vašem veb sajtu koji su toliko zanimljivi i preporučite mu da na jednom od njegovih budućih postova dobrovoljno postavi link do vašeg pisanog sastava zbog njegove vrednosti i važnosti za sam njegov sadržaj.
Sve su prilike da je dobijanje mogućnosti postovanja kao gost jednostavnije, jer je samo potrebno da vlasnik sajta kaže da, u odnosu na to da promeni svoj tekst u vašu korist.